Ik weet dat de autofabrikanten zo ongeveer iedereen hebben gehersenspoeld om te denken dat enorme wielen er cool uitzien. Elke auto die nu wordt gemaakt, heeft wielen die veel groter zijn dan nodig. Dit geeft een ruwe rit, verlaagt de efficiëntie enigszins en maakt bandenvervanging erg kostbaar. Ik zeg nee tegen deze dwaze trend en heb zowel mijn nieuwe 500e als mijn Bolt EV verkleind van 17" wielen naar de kleinste diameter die past, 15" wielen.
Om te illustreren hoe enorm overbemeten de 17" wielen van de Amerikaanse markt zijn, hoef je alleen maar naar deze foto te kijken. Dat is een standaard 15" 500 Pop-wiel aan de voorkant. Ik gebruik het als mijn reservewiel.
Ik heb mijn nieuwe glanzende gunmetal grijze 15" x 6" MSW-wielen [hieronder] van Tire Rack gehaald. Ik ben onder de indruk dat ze relatief licht zijn, met 17 lbs [7,7 kg]. Ter vergelijking: de originele 17" Fiat-wielen wegen elk 21 lbs [9,5 kg]. Ik heb een geweldige uitverkoopdeal gekregen bij Tire Rack voor een set banden met lage rolweerstand, 185/65R15 Bridgestone Ecopia 422 Plus.
De zware originele 17" wielen.
Ik heb deze O.E.-naafdoppen van Ebay gehaald. Ze klikken direct in de MSW-wielen.
Om te illustreren hoe enorm overbemeten de 17" wielen van de Amerikaanse markt zijn, hoef je alleen maar naar deze foto te kijken. Dat is een standaard 15" 500 Pop-wiel aan de voorkant. Ik gebruik het als mijn reservewiel.
Ik heb mijn nieuwe glanzende gunmetal grijze 15" x 6" MSW-wielen [hieronder] van Tire Rack gehaald. Ik ben onder de indruk dat ze relatief licht zijn, met 17 lbs [7,7 kg]. Ter vergelijking: de originele 17" Fiat-wielen wegen elk 21 lbs [9,5 kg]. Ik heb een geweldige uitverkoopdeal gekregen bij Tire Rack voor een set banden met lage rolweerstand, 185/65R15 Bridgestone Ecopia 422 Plus.
De zware originele 17" wielen.
Ik heb deze O.E.-naafdoppen van Ebay gehaald. Ze klikken direct in de MSW-wielen.