Posiadam mojego Abartha 500e od nieco ponad roku, a krótko po jego otrzymaniu zgłosiłem problem z trybami jazdy, który nadal nie został rozwiązany.
Problem dotyczy hamowania rekuperacyjnego/jazdy jednym pedałem w trybie Street. W trybie Turismo rekuperacja działa zgodnie z oczekiwaniami, ale w trybie Street nie ma jej wcale. O ile mogę stwierdzić, tryby Track i Street są identyczne. Samochód jest w pełni użyteczny... ale można go używać tylko w pełnym trybie Track lub w trybie „eco” i nic pomiędzy.
Dostawca wcześnie zebrał dane diagnostyczne i przekazał je działowi technicznemu FIAT, który potwierdził, że wersja oprogramowania układowego jest prawidłowa. Ponowne flashowanie najwyraźniej nie było opcją. Następnie dostawca zajął się modułem ABS jako potencjalną przyczyną, próbując go dwukrotnie wymienić, ale obie próby zakończyły się niepowodzeniem (nie udało im się uruchomić nowych modułów ABS), a problem pozostał.
Gdy zbliżała się rocznica, zacząłem rozglądać się za innymi opcjami, ale wtedy nieoczekiwanie ogłoszono nową partię samochodów w Nowej Zelandii. Kiedy to się stało, powiedziałem dostawcy, że muszą wymienić pojazd w ramach gwarancji. W Nowej Zelandii przepisy konsumenckie z pewnością wymagałyby naprawy lub wymiany, jeśli dostawca/importer nie zrobiłby tego w ramach gwarancji. Dostawca prowadził rozmowy z importerem FIAT NZ i wrócił z informacją, że fabryka w ciągu tygodnia wyda nową wersję oprogramowania, która może wreszcie rozwiązać ten problem.
Aktualizacja oprogramowania najwyraźniej nie jest aktualizacją specyficzną dla VIN... ale ogólną aktualizacją, która pozwoli na modyfikację lub naprawę trybu rekuperacji. Jeśli usterka leży w PEB lub EVCU, podejrzewam, że jest to sprzęt... coś nie wysyła prawidłowego sygnału Street Regen do Automatycznego Systemu Hamowania. Jeśli końcowy rezultat będzie taki sam jak w innych Abarthach pod względem trybu jazdy / funkcji, nie będzie problemu. Z drugiej strony, jeśli ustawienia trybu jazdy „turismo” zostaną efektywnie przeniesione do trybu Street z taką samą reakcją przepustnicy i niższym trybem mocy... to zdecydowanie będzie problem. Powiedziałem dostawcy, że jeśli poprawka oprogramowania trybu jazdy okaże się niespójna, będę musiał porównać ją z jednym z nowych samochodów. Jeśli nie będzie identyczna, wymienią pojazd.
Chciałbym wiedzieć, czy ktoś inny z Abartha 500e lub standardowego 500e doświadczył tego samego problemu z trybem jazdy i czy aktualizacja oprogramowania lub inne rozwiązanie go naprawiło.
Problem dotyczy hamowania rekuperacyjnego/jazdy jednym pedałem w trybie Street. W trybie Turismo rekuperacja działa zgodnie z oczekiwaniami, ale w trybie Street nie ma jej wcale. O ile mogę stwierdzić, tryby Track i Street są identyczne. Samochód jest w pełni użyteczny... ale można go używać tylko w pełnym trybie Track lub w trybie „eco” i nic pomiędzy.
Dostawca wcześnie zebrał dane diagnostyczne i przekazał je działowi technicznemu FIAT, który potwierdził, że wersja oprogramowania układowego jest prawidłowa. Ponowne flashowanie najwyraźniej nie było opcją. Następnie dostawca zajął się modułem ABS jako potencjalną przyczyną, próbując go dwukrotnie wymienić, ale obie próby zakończyły się niepowodzeniem (nie udało im się uruchomić nowych modułów ABS), a problem pozostał.
Gdy zbliżała się rocznica, zacząłem rozglądać się za innymi opcjami, ale wtedy nieoczekiwanie ogłoszono nową partię samochodów w Nowej Zelandii. Kiedy to się stało, powiedziałem dostawcy, że muszą wymienić pojazd w ramach gwarancji. W Nowej Zelandii przepisy konsumenckie z pewnością wymagałyby naprawy lub wymiany, jeśli dostawca/importer nie zrobiłby tego w ramach gwarancji. Dostawca prowadził rozmowy z importerem FIAT NZ i wrócił z informacją, że fabryka w ciągu tygodnia wyda nową wersję oprogramowania, która może wreszcie rozwiązać ten problem.
Aktualizacja oprogramowania najwyraźniej nie jest aktualizacją specyficzną dla VIN... ale ogólną aktualizacją, która pozwoli na modyfikację lub naprawę trybu rekuperacji. Jeśli usterka leży w PEB lub EVCU, podejrzewam, że jest to sprzęt... coś nie wysyła prawidłowego sygnału Street Regen do Automatycznego Systemu Hamowania. Jeśli końcowy rezultat będzie taki sam jak w innych Abarthach pod względem trybu jazdy / funkcji, nie będzie problemu. Z drugiej strony, jeśli ustawienia trybu jazdy „turismo” zostaną efektywnie przeniesione do trybu Street z taką samą reakcją przepustnicy i niższym trybem mocy... to zdecydowanie będzie problem. Powiedziałem dostawcy, że jeśli poprawka oprogramowania trybu jazdy okaże się niespójna, będę musiał porównać ją z jednym z nowych samochodów. Jeśli nie będzie identyczna, wymienią pojazd.
Chciałbym wiedzieć, czy ktoś inny z Abartha 500e lub standardowego 500e doświadczył tego samego problemu z trybem jazdy i czy aktualizacja oprogramowania lub inne rozwiązanie go naprawiło.