Fiat 500 Forum banner

Hoe proxy uit te lijnen.

1 reading
1.4K views 20 replies 3 participants last post by  bender-008  
#1 ·
Goedenavond, ik ben ten einde raad met deze 2016 500e die minder dan een maand geleden tweedehands is gekocht. Mijn vrouw reed ermee naar haar werk en toen ze naar huis wilde rijden, geen uconnect radio - zwart scherm, stuurwielbediening doet niets. Ik heb gekeken en de kilometerteller knippert. Hier gezocht, het heeft een proxy reset nodig, dus ik heb de gele kabel en een OBDLink Sx besteld zoals aanbevolen om dit te doen. Ondertussen is de 12V dood gegaan, dus ik heb er vandaag een nieuwe gekocht. De kabels kwamen binnen, dus ik probeerde alfaobd, die steeds opduikt voor een Bluetooth-verbinding met de SX aangesloten en groen. Ik besloot de software voor de OBDLink te gebruiken om te zien of ik hem misschien eerst daarmee moet verbinden, maar hij maakt geen verbinding met de auto (de gele adapter voor dit deel losgekoppeld). Foutmelding met de vraag naar compatibiliteit met de auto omdat de SX door de computer wordt gezien. (Ook nu knipperen esc, rbs, lichten tijdens het proberen te verbinden) Ik heb gezocht en het lijkt erop dat iedereen gewoon plug-and-play is, dus ik hoop dat ik hulp kan krijgen om hem aan te sluiten en hoe ik precies de proxy reset moet uitvoeren, afgezien van "Ik heb een proxy reset gedaan" omdat ik me nu een idioot voel.

#9 ·
Ik zie dat je nu online bent, dus ik stuur je mijn mobiele nummer per PM.
Telefoongesprek Samenvatting:
  • Primaire & gele modules gewist met de "Jafa"-app, maar sommige modules zijn niet gewist & touchscreen nog steeds leeg.
  • Proxy Align toonde vervolgens "Voltooid", maar ook "Mislukt" voor de Body Computer, & scherm nog steeds leeg.
  • 5-minuten 12V/HV herstart/wissen/slaap hielp niet.
  • 10 slaapcycli hielpen niet.
  • Volgende stappen: Slaap, wissen, slaap, wissen, slaap. Probeer dan Prox Align opnieuw.
  • Als het nog steeds niet helpt, probeer dan een 30 tot 61 uur durende 12V/HV herstart/wissen/slaap, 10 slaapcycli, etc...

#3 ·
Hoe proxy uit te lijnen" heet "Flashing Odometer..." op mijn "Site Map" (klik hier).

Ook op die link staat "AlfaOBD Android...Connect&Clear..." en "AlfaOBD Windows..."

Echter, voor het verwijderen van uw nieuwe valse alarmen voorafgaand aan proxy-uitlijning is het veel gemakkelijker om "Jafa ap Download..." te doen.

#4 ·
Voordat u deze daadwerkelijk gebruikt, is de allereerste stap om ervoor te zorgen dat de vochtigheidssensor die de fout veroorzaakt, is losgekoppeld. Zo niet, koppel hem dan los terwijl de auto in slaap is. Slaap wordt bereikt door de sleutel 2+ minuten uit te laten zonder een deur of achterklep te openen of te sluiten, dus u wilt in de auto blijven of de deuren open laten om toegang te krijgen tot de sensor zonder hem wakker te maken.

Laat hem minimaal losgekoppeld totdat alle problemen zijn opgelost. De mijne is al sinds 2016 losgekoppeld.
Klik om te vergroten of scroll naar beneden:

#5 ·
Ik voel me nu net een idioot.
Niet doen! Het kostte velen van ons heel wat tijd om de speciale reeksen te ontdekken die nodig zijn voor deze "speciale" auto :rolleyes:, en we zijn waarschijnlijk nog niet uitgeleerd. Het laatste deel van de glitch clearing sequence is pas een paar maanden geleden toegevoegd!

#6 ·
Terwijl de auto slaapt, moet u ook de 12V negatief loskoppelen gedurende 5+ minuten, zodat deze opnieuw kan opstarten zonder de problematische sensor. Ik zou deze loskoppelen zodra de auto slaapt, & de 5 minuten gebruiken om de sensor los te koppelen.

Na het opnieuw aansluiten van alleen de 12V (niet de sensor), probeer de auto niet te starten. Draai de sleutel alleen naar "mar" om de snelheidsmeter te verlichten. Sluit vervolgens OBD aan, idealiter met de Jafa-app, & wis alle DTC's met en zonder de gele adapter, zoals vereist voorafgaand aan de proxy-uitlijning.

OBDLink SX verbindingssequenties: Met de apps gesloten & de sleutel uit, draai deze alleen naar "mar", sluit de USB aan & controleer op een groen/geel lampje, dan...:

• Voor Jafa, verbind de SX met de auto en open vervolgens de app.

• Voor Alfa, open de app en verbind vervolgens de SX met de auto.

#10 ·
  • De kilometerteller knippert nu soms niet, maar de %-meter is nog steeds helemaal niet te vertrouwen, dus het plan is om de workarounds te gebruiken die worden getoond op SiteMap "Flashing Odo".
  • Ik heb een nieuw datapunt geleerd: Bij contact uit, zelfs de auto's met touchscreen tonen in ZEER iets vettere letters, of de laadtimers "uit" (opladen toestaan) of "aan" (opladen voorkomen) staan, vanwege zelfactivering door 12V-ontkoppeling:

#13 ·
Image
Goedemiddag, dus ik heb alle dingen gedaan, geen succes. Besloten om opnieuw te proberen de proxy uit te lijnen en het lijkt elke keer te verbreken als ik het probeer, zoals opgemerkt door de onbepaalde: poging om verbinding te maken, nadat het prima was verbonden en nadat ik op de proxy uitlijning van alfaobd heb geklikt.

#14 ·
View attachment 121560 Goede middag, dus ik heb alle dingen gedaan, geen succes. Besloten om opnieuw te proberen te proxy-alignen en het lijkt elke keer te verbreken als ik het probeer, zoals aangegeven door de onbepaalde: poging om verbinding te maken, nadat het prima was verbonden en nadat ik op de proxy-align van alfaobd heb geklikt.
Ik moet eraan toevoegen dat na een paar minuten wachten een nieuwe pop-up verschijnt met de melding dat de verbinding met de interface is verbroken. Opnieuw verbonden en opnieuw geprobeerd, de computer gereset. 🤷

#15 ·
Die foto toont "Status: Verbinding maken via CAN, poging 1...". Ervan uitgaande dat het "verbonden" toonde voordat de proxy-uitlijning werd gestart, is het mogelijk dat uw touchscreen-eenheid gewoon defect is.

Hoe dan ook, ik zou proberen de stekker eruit te trekken, of misschien eerst gewoon de zekering verwijderen, indien mogelijk, en de proxy-uitlijning opnieuw proberen. Als dat werkt, is het een van de oplossingen die sommige eigenaren hebben gebruikt: Gewoon losgekoppeld laten.

Het knipperen van de kilometerteller kan ervoor zorgen dat de auto tijdens het rijden stilvalt*, maar een dood scherm niet.

#17 ·
Die foto toont "Status: Verbinding maken via CAN, poging 1...". Ervan uitgaande dat het "verbonden" toonde voordat de proxy-uitlijning werd gestart, is het mogelijk dat uw touchscreen-eenheid gewoon defect is.

Hoe dan ook, ik zou proberen de stekker eruit te trekken, of misschien eerst gewoon de zekering ervan te verwijderen, indien mogelijk, en de proxy-uitlijning opnieuw proberen. Als dat werkt, is het een van de oplossingen die sommige eigenaren hebben gebruikt: laat hem gewoon losgekoppeld.

Het knipperen van de kilometerteller kan ervoor zorgen dat hij tijdens het rijden vastloopt*, maar een dood scherm niet.
Ik ben er vrij zeker van dat een nieuwe radio in onze toekomst ligt, mijn huidige probleem is dat ik geen proxy-uitlijning heb kunnen uitvoeren na het verwijderen van de 65 uur hv-zekering, omdat hij probeert verbinding te maken nadat hij al verbonden was en op proxy-uitlijning klikte.

#16 ·
* Oplossingen om stilvallen tijdens het rijden te voorkomen:
  • Negeer de %-meter, &
  • Laad altijd op totdat het stopt, &
  • Zet een tripmeter op nul om je bereik bij te houden.
Of ga er altijd van uit dat deze op 0% stond toen je hem aansloot, & laad lang genoeg om de volgende oplader te bereiken.

#19 ·
Dat laat niet "verbonden" zien, maar ik geloof je. Nogmaals: ik zou proberen de radio los te koppelen, of misschien eerst alleen de zekering, indien mogelijk, en kijken of deze dan verbonden blijft en het proxy-uitlijningsproces voltooit.

Misschien eerst kijken of deze verbonden blijft met een primaire module zoals de BPCM of PIM, zonder de gele adapter, en zo ja, kijken of deze verbonden blijft met andere gele adaptermodules zoals Airbag of TPMS.