Fiat 500 Forum banner

Start-stop niet beschikbaar/noodloop

5 reading
46K views 17 replies 9 participants last post by  John Makh  
#1 ·
Hallo allemaal, een nieuweling hier en ik heb een antwoord nodig, want de 500 automaat van mijn vrouw drijft ons tot waanzin. Hij heeft start/stop en er is een storing opgetreden waarbij 'Start/stop niet beschikbaar' wordt weergegeven, een driehoek linksonder op het dashboard en het motormanagementlampje rechtsboven, een melding op de centrale klok, 'geen start/stop beschikbaar'. Terwijl deze meldingen aan staan, rijdt de auto normaal, totdat je stopt, bijvoorbeeld bij verkeerslichten, dan klimt het motortoerental na ongeveer een minuut naar ongeveer 1500 en als het tijd is om weg te rijden, staat de auto in de noodloop (ongeveer 5 km/u) en zit hij vast in de eerste versnelling. We hebben de accu vervangen, de accu ongeveer een uur losgekoppeld om de start/stop te resetten, maar het probleem komt steeds terug tijdens het wachten in de file. Bedankt

#6 ·
Hallo, ik heb net mijn auto opgehaald bij de garage. Ze hebben alle spruitstuksensoren schoongemaakt, omdat ze helemaal verstopt zaten, en ook de gasklep goed schoongemaakt. Ze hebben de auto gisteravond ongeveer een uur naar huis en vandaag terug naar de garage gereden en hem ook laten draaien, en het is niet meer gebeurd. Ik moet ze laten weten als hetzelfde probleem zich voordoet.

#7 · (Edited)
Hoi, ik heb net mijn auto opgehaald bij de garage. Ze hebben alle spruitstuksensoren schoongemaakt omdat ze helemaal verstopt zaten en hebben ook de gasklep goed schoongemaakt. Ze hebben de auto gisteravond ongeveer een uur naar huis en vandaag terug naar de garage gereden en hem ook laten draaien en het is niet meer gebeurd. Ik moet ze laten weten als hetzelfde probleem zich opnieuw voordoet.
Hoi, bedankt voor het terugkomen. Die van mijn vrouw is een benzineauto en de afgelopen dagen ben ik erin rondgereden en heb ik hem in lagere versnellingen op zijn staart getrapt om te zien of ik eventuele ophoping van iets kon verbranden dat de werking van de auto zou kunnen beïnvloeden, en ik heb ook de accu losgekoppeld terwijl de storing weg was, om de start-stop te resetten. Ik zeg niet dat het is opgelost, maar duimen (ik zeg niets, voor het geval dat🤣). De auto maakt geen fatsoenlijke ritten, alleen maar heen en weer naar haar werk, dat minder dan een paar kilometer verderop is, dus hij wordt niet heet genoeg om iets te verbranden. Ik neem aan dat het gewoon een kwestie is van afwachten wat er gebeurt. Meld je alsjeblieft terug als er iets gebeurt of niet, bedankt en bedankt voor je antwoorden.

#8 ·
Hebben jullie allebei problemen met codes? De mijne was qua symptomen erg vergelijkbaar, en mijn dealer probeerde zelfs vergelijkbare corrigerende maatregelen (vervanging van de MAP-sensor en vervanging van het hele gasklephuis). In mijn geval keerden de symptomen kort daarna terug, hoewel ik oprecht hoop dat jullie twee succes hebben waar ik dat niet had.

Mijn auto geeft P2172 als hij problemen heeft.

#10 ·
Via het contactformulier op hun website contact opgenomen met Fiat UK over ons probleem. Ze belden me terug, ik zal het kort houden.
Waarschijnlijk van een callcenter, weinig idee waar ik het over had, breng het naar een Fiat-dealer, geen terugroepactie uitgegeven voor dit model voor dit probleem, geen garantie meer. Ik legde uit dat ik het niet naar een dealer kon brengen terwijl het in de noodloop stond, omdat het ongeveer 3 dagen zou duren om in de 1e versnelling vast te zitten en de topsnelheid ongeveer 3 mph was, en de storing aanwezig moest zijn om de garage de storing te laten vinden, breng het naar een Fiat-dealer is alles wat ik kreeg, uiteindelijk bedankte ik en hing op.

#11 ·
De storing kwam weer terug, ik heb de codelezer erop aangesloten, kreeg de code P0101 en P0106, die wezen op de MAP-sensor. De MAP-sensor eraf gehaald en hij zat helemaal vol met een olieachtige residu. Ik heb hem heel voorzichtig schoongemaakt en het gat in de motor waar hij in gaat schoongemaakt, een klusje van 5 minuten, de storing was verholpen en de auto reed weer goed. Ik heb een nieuwe MAP-sensor besteld, dus ik zal hem vervangen.

#12 ·
Ik heb hetzelfde probleem met mijn benzine FIAT 500.
Er is een nieuwe accu in geplaatst bij de APK voordat de problemen begonnen. Ik reed ongeveer 12 mijl en toen ging het ontstekingsfoutlampje branden, de start-stopfout en het algemene driehoekwaarschuwingslampje. De auto ging in de noodloop, en 2 dagen later startte hij helemaal niet meer.
Ik heb hem naar een lokale garage gebracht (de auto is tweedehands, dus geen garantie meer), en ze hebben de codes uitgelezen en een krukassensor vervangen. Hierdoor werkte de auto ongeveer 3 dagen, daarna startte hij niet meer. Het duurde steeds langer voordat de motor startte voordat hij uitviel. Het motorwaarschuwingslampje ging na ongeveer 10/15 minuten rijden branden, samen met het start-stoplampje.
Een paar weken later (vandaag na Kerstmis/Nieuwjaar) hebben we de accu opgeladen en de batterij in de sleutel vervangen. En de auto is gestart zonder te hoeven overbruggen, wat geweldig is!! De algemene motorwaarschuwingslampje brandt echter nog steeds, en het start-stoplampje gaat na ongeveer 10 minuten rijden branden.
De man van de garage zei dat we er opnieuw naar moesten laten kijken. Van wat jullie allemaal hebben gezegd, zou het geweldig zijn als ik jullie hulp/aanbeveling zou kunnen krijgen. (Ik ben hier in principe nieuw in) - we zouden kunnen vragen om de motor te laten reinigen of, zoals de monteur zei, we kunnen naar een elektricien gaan.
Wat zou u aanraden en welk deel van de motor zou gereinigd moeten worden?

#13 ·
Ik heb hetzelfde probleem met mijn benzine FIAT 500.
Er is een nieuwe accu in gezet bij de APK voordat de problemen begonnen. Ik reed ongeveer 12 mijl en toen ging het ontstekingsfoutlampje branden, de start-stop fout, en het algemene driehoek waarschuwingslampje. De auto ging in de noodloop, en 2 dagen later startte hij helemaal niet meer.

Ik bracht hem naar een lokale garage (de auto is tweedehands dus geen garantie meer), en ze draaiden de codes uit en vervingen een krukassensor. Hierdoor werkte de auto ongeveer 3 dagen, toen startte hij niet meer. Het duurde steeds langer voordat de motor startte voordat hij uitviel. Het motorwaarschuwingslampje ging branden na ongeveer 10/15 minuten rijden, samen met het start-stop lampje.

Een paar weken later (vandaag na Kerstmis/Nieuwjaar) hebben we de accu opgeladen en de batterij in de sleutel vervangen. En de auto is gestart zonder te hoeven overbruggen, wat geweldig is!! Echter, het algemene motorwaarschuwingslampje brandt nog steeds, en het start-stop lampje gaat branden na ongeveer 10 minuten rijden.

De man in de garage zei dat we het opnieuw moesten laten nakijken. Van wat jullie allemaal hebben gezegd, zou het geweldig zijn als ik jullie hulp/aanbeveling zou kunnen krijgen. (Ik ben hier in principe nieuw in) - we zouden kunnen vragen om de motor te laten reinigen of, zoals de monteur zei, we kunnen naar een elektricien gaan.

Wat zou u aanraden en welk deel van de motor zou gereinigd moeten worden?
Hoi! Ik had precies hetzelfde probleem een paar maanden geleden, het duurde ongeveer een maand voordat een monteur erachter kwam wat er mis mee was.
Hij verving alle onderdelen die zelfs maar defect zouden kunnen zijn, bougies, doppen, andere dingen waarvan ik de naam niet meer weet, etc.

Wat het oploste was... Het vervangen van de computerunit/het systeem van de auto. Dit zit in het dashboard, hij haalde het dashboard eruit en stuurde het naar een bedrijf dat de fouten erin repareerde.
Het was helemaal geen probleem met de motor van de auto, het was de computer die valse fouten over de auto afvuurde, waardoor hij in de noodloop ging, het motorwaarschuwingslampje en start-stop onbeschikbaar werden.
Het zou in werking treden na ongeveer 1.500 RPM en sloeg nergens op!

Toen de dashboard CCU terugkwam, is het sindsdien perfect!!

#14 ·
We hebben momenteel hetzelfde probleem, maar de problemen begonnen pas nadat vorige week een nieuwe distributieriem (en dynamo) was gemonteerd. In ons geval (benzine Fiat 500) worden de driehoek- en start/stop-waarschuwingslampjes uiteindelijk gevolgd door een knipperend motorblokpictogram, en de auto verliest geleidelijk aan vermogen. (Ik gok dat het na het lezen van al deze berichten richting de "noodloop"-modus gaat?)

#15 ·
We hebben momenteel hetzelfde probleem, maar de problemen begonnen pas nadat vorige week een nieuwe distributieriem (en dynamo) was gemonteerd. In ons geval (benzine Fiat 500) worden de driehoek- en start/stop-waarschuwingslampjes uiteindelijk gevolgd door een knipperend motorblokpictogram en verliest de auto geleidelijk aan vermogen. (Ik vermoed dat het na het lezen van al deze berichten naar de "noodloop"-modus gaat?)
De mijne heeft het net gedaan, was het bij jou te wijten aan de vervanging van de distributieriem? De mijne is nog niet in de noodloop gegaan, maar wie weet of het zou kunnen gebeuren, aangezien ik hem net heb omgedraaid en terug naar huis ben gereden

#17 ·
Hoi allemaal, nieuweling hier en heb een antwoord nodig omdat de 500 auto van mijn vrouw ons gek maakt. Hij heeft start/stop en er is een storing opgetreden waarbij 'Start/stop niet beschikbaar' wordt weergegeven, een driehoek linksonder op het dashboard en het motormanagementlampje rechtsboven, een melding op de centrale klok, geen start/stop beschikbaar. Terwijl deze aan staan, rijdt de auto normaal, totdat je stopt, bijvoorbeeld bij verkeerslichten, dan klimt het motortoerental na ongeveer een minuut naar ongeveer 1500 en als het tijd is om weg te rijden, staat de auto in de noodloop (ongeveer 3 mph) en vast in de eerste versnelling. We hebben de accu vervangen, de accu ongeveer een uur losgekoppeld om de start/stop te resetten, maar het probleem komt steeds terug terwijl we in het verkeer wachten. Bedankt
Mijn 2013 had dit probleem jarenlang voordat we erachter kwamen wat dit veroorzaakte. Ik reed op de snelweg en plotseling ging hij in de noodloop, niet goed in het verkeer in LA. We ontdekten uiteindelijk dat we hem uit moesten zetten en opnieuw moesten starten om het probleem op te lossen. Mijn monteur probeerde veel verschillende onderdelen te vervangen en niets werkte. We ontdekten uiteindelijk dat het de olie was die dit probleem veroorzaakte. Mijn dochter bracht hem naar Walmart (grote fout, nooit meer) om hem te laten vervangen en ze deden de verkeerde olie erin, toen begon dit probleem te ontstaan. Ik breng hem nu naar mijn monteur voor olieverversingen en hij heeft dit probleem nooit meer gehad. Zorg er gewoon voor dat je hem om de 3000 mijl laat vervangen.