Fiat 500 Forum banner

Poziom naładowania baterii

3.4K views 9 replies 5 participants last post by  Electric Tire Shredder  
#1 ·
Większość informacji, które czytam o BEV, mówi o ładowaniu tylko do 80% i nie spadaniu poniżej 20%. W instrukcji obsługi nie ma żadnych zaleceń w tej sprawie. Geniusz Fiata, z którym rozmawiałem, mówi, że 100% jest w porządku. Jestem ostrożny. Do jakiego poziomu wszyscy ładujecie, aby utrzymać wydajność baterii i uniknąć degradacji?

I czy nie byłoby wspaniale, gdyby dodali do systemu planowania możliwość „ładowania procentowego” zamiast tylko czasu?
 
#3 ·
Myślę, że możesz znaleźć wiele istniejących wątków na ten temat. Niekoniecznie zapewniają one spójne i pomocne odpowiedzi na Twoje pytanie.

Moim zdaniem to, co aplikacja Fiata i odczyty z deski rozdzielczej podają jako 100%, jest w pewien sposób poniżej rzeczywistej maksymalnej pojemności akumulatora, więc ładowanie do 100% może nie być szkodliwe.

Niemniej jednak moim zwyczajem jest ładowanie mojego La Prima (obecnie ponad 3-letniego) przez noc do poziomu naładowania wystarczającego do przejechania kilometrów, które przewiduję na następny dzień. Większość nocy ładuję do 60%, czasem więcej.

Zatem ładuję do 100% tylko wtedy, gdy spodziewam się przejechać 130 lub więcej mil następnego dnia. Dla informacji, zimą osiągam ~3,8 mil/kWh, a latem ~4,1. Biorąc pod uwagę efektywną pojemność 37 kWh, daje to 140 lub 150 mil.

Rzadko pozwalam, aby bateria spadła poniżej 20%.

Użyłem publicznej ładowarki tylko kilka razy w życiu samochodu, ponieważ mam panele słoneczne i inteligentną ładowarkę o mocy 7 kW w domu.

Moje ustawienia ładowania pozwalają mi zdefiniować, jaki poziom naładowania potrzebuję rano i zatrzymać ładowanie po jego osiągnięciu. Używam do tego Home Assistant. Chętnie podam pełne szczegóły, jeśli jesteś zainteresowany.
DZIĘKI. Uwielbiam tego nowego malucha, ale jestem sfrustrowany, że dealerzy tutaj nie mają pojęcia o tych elementach. Będę nadal dążył do 80%-90%, ale to nocna loteria.
 
#4 · (Edited)
Jeździłem 500e z przebiegiem 95 000 mil, który, jak sądzę, był w pełni ładowany w każdy dzień roboczy, a % spadał w tym samym tempie na milę, co mój z przebiegiem zaledwie 35 tys. mil. Stary został jednak obniżony, co poprawia wydajność, ale moim wnioskiem było to, że jeśli zasięg kiedykolwiek stanie się zbyt niski, po prostu obniż samochód i odzyskasz go!
 
#9 ·
W mojej drugiej generacji 500e, którym prawie zawsze jeżdżę w trybie zasięgu i z napędem z jednym pedałem, nigdy nie zauważyłem braku hamowania, gdy bateria jest pokazana jako pełna.
Jestem pewien, że samochód nie używa hamowania ciernego, chyba że pedał hamulca jest wciśnięty.
W związku z tym wnioskuję, że nawet gdy bateria jest pokazana na 100%, istnieje pewna rezerwa zdolna do przyjmowania energii z hamowania regeneracyjnego.
Jeśli weźmie się pod uwagę bilans energetyczny, aby osiągnąć 30 mil na godzinę z postoju z pełną baterią, zużywana jest pewna ilość energii, aby ponownie zatrzymać się z prędkości 30 mil na godzinę, energia regeneracyjna nie może być większa niż ta pobrana z akumulatora w pierwszej kolejności.
O ile ktoś nie jechał w dół.