Fiat 500 Forum banner

Zrób to sam: Jak wymienić czujnik wałka rozrządu w Fiacie 500 Sport z 2012 roku

35K views 5 replies 6 participants last post by  vax1964  
#1 ·
Jeśli masz kod błędu P0016-00 Zespół wałka rozrządu, wymiana lub po prostu wyczyszczenie czujnika wałka rozrządu może rozwiązać problem.

Kroki:
1. Zdejmij pokrywę silnika

2. Zdejmij zaciski akumulatora

3. Usuń kable ECM

5. Wyjmij akumulator

6. Wykręć dwie dolne śruby mocujące tacę akumulatora

7. Po prostu odsuń tacę akumulatora na bok, nie musisz odłączać przewodu uziemiającego



6. Zlokalizuj czujnik wałka rozrządu i wyjmij złącze/wtyczkę

7. Wyjmij czujnik wałka rozrządu za pomocą klucza 10 mm (możesz potrzebować szczypiec, ponieważ prawie nie ma miejsca! :mad:)

8. Pamiętaj, aby wyczyścić złącze/wtyczkę czujnika wałka rozrządu za pomocą sprayu do czyszczenia części elektrycznych, aby uniknąć problemów z połączeniem!



10. Powtórz kroki w odwrotnej kolejności i gotowe!
 
#4 ·
Cześć wszystkim, jestem nowy na forum i potrzebuję pomocy z moim Fiatem 500 z 2012 roku.

Usunąłem okablowanie czujnika wałka rozrządu ze złącza i zapomniałem zapisać lub zrobić zdjęcie. Kolejności przewodów.
Czy ktoś może zrobić i wysłać mi zdjęcie okablowania czujnika wałka rozrządu, pokazujące kolejność przewodów, lub po prostu powiedzieć mi, który przewód pasuje do którego numeru pinu?

Doceniam pomoc i z góry dziękuję.
 
#5 ·
Jeśli masz kod błędu P0016-00 Zespół wałka rozrządu, wymiana lub po prostu czyszczenie czujnika wałka rozrządu może rozwiązać Twój problem.

Kroki:
1. Zdejmij osłonę silnika

2. Zdejmij zaciski akumulatora

3. Zdejmij kable ecm

5. Wyjmij akumulator

6. Wykręć dwie dolne śruby mocujące tacę akumulatora

7. Po prostu odsuń tacę akumulatora na bok, nie musisz odłączać przewodu uziemiającego
6. Zlokalizuj czujnik wałka rozrządu i wyjmij złącze/wtyczkę

7. Wyjmij czujnik wałka rozrządu za pomocą klucza 10 mm (możesz potrzebować szczypiec, ponieważ prawie nie ma miejsca! :mad:)

8. Pamiętaj, aby wyczyścić złącze/wtyczkę czujnika wałka rozrządu za pomocą sprayu do czyszczenia części elektrycznych, aby uniknąć problemów z połączeniem!
10. Powtórz kroki w odwrotnej kolejności i gotowe!
Świetne zdjęcia i opis. Zajęło mi godzinę, żeby wyjąć tę maleńką śrubę i tylko około 10 minut, żeby ją włożyć z powrotem. Wymieniłem czujnik wału korbowego, czujnik wałka rozrządu i czujnik pedału przyspieszenia. Uspokoiłem obroty biegu jałowego i zwiększyłem responsywność (105 tys. mil).
 
#6 · (Edited)
Nasz silnik 0,9l TwinAir znowu ma problem z kontrolką silnika i sporadycznym, nieprzewidywalnym trybem awaryjnym. 1,5 roku temu ten sam problem został rozwiązany po wielomiesięcznym poszukiwaniu przez warsztat tylko dzięki wskazówce z forum "wymienić czujnik wałka rozrządu". Właśnie próbowałem wymienić czujnik. Dzięki zdjęciom wiedziałem przynajmniej, gdzie powinien się znajdować. Niestety, uchwyt baterii u mnie nie jest tak łatwy do usunięcia, jak miałem nadzieję. Trzeba odkręcić dwie śruby i jedną nakrętkę (centralną, zagłębioną). I różne kable i klipsy na uchwycie. Pionowa część, do której podłączone są złącza ECM, ma uchwyty kabli ECM i kabel uziemiający. Uchwytu kabli ECM nie udało mi się odpiąć. Po zobaczeniu, jak głęboko tam siedzi czujnik i wszystkie kable i przewody przed nim, poddałem się. :confused: Różne skaleczenia od przedniej blachy i nasłonecznienie przed domem również demotywowały. Niech warsztat łamie sobie palce. Oni też zainstalowali część, która tak szybko się psuje. Jeśli ktoś ma jeszcze jakąś dobrą wskazówkę, chętnie ją tutaj opublikuje.