Witajcie wszyscy. Niedawno kupiłem Fiata 500 Lounge z 2013 roku i od pierwszego dnia mam problemy. Ostatnią rzeczą, którą muszę naprawić, są błędy ESC i Hill Start Assistance Unavailable. Pojawiają się one w około 50% przypadków, a kontrolka ESC świeci się w około połowie z nich. Brak różnicy w prowadzeniu i prowadzeniu. Byłem do tej pory w jednym salonie i u jednego mechanika. Przebieg nie miga i nie ma żadnych innych kontrolek ostrzegawczych ani kodów. Zrobiono do tej pory następujące rzeczy.
---
Naprawa 1 - Salon: Zalecana wymiana sprężyny zegarowej. Chcieli 1400 $ + za części i robociznę; 900 $ tylko za część. Kupiłem część od Mopara i zleciłem jej montaż mojemu mechanikowi za mniej niż salon chciał tylko za część!
Wynik: Bez zmian
Naprawa 2 - Ja sam: Wymiana bezpiecznika. Kilka osób wspomniało o wymianie kilku bezpieczników pod deską rozdzielczą, nawet jeśli wyglądały na dobre, ale nie pamiętam już, które to były.
Wynik: Bez zmian
Naprawa 3 - Mechanik: Wymiana włącznika światła stopu. Stary był bardzo zły i prawie się nie ruszał, ale nie rozwiązało to problemu.
Wynik: Bez zmian
Naprawa 4 - Mechanik: Wymiana paska uziemiającego/masowego. Mechanik wymienił pasek uziemiający pod akumulatorem, jak wspominali niektórzy użytkownicy. Użyto dużej ilości smaru dielektrycznego, aby zapobiec korozji.
Wynik: Bez zmian
Uzupełnienie:
Nie zrobiłem jeszcze testu obciążeniowego akumulatora, ale wyglądał na zupełnie nowy, kiedy kupiłem pojazd. Możliwe, przypuszczam. Słyszałem również, jak co najmniej jedna osoba wspominała o systemie EVAP jako możliwej przyczynie, chociaż nie rozumiem jak. I wreszcie, inny użytkownik wspomniał o możliwych uszkodzonych czujnikach ABS.
---
Co jeszcze mogę sprawdzić? Wydałem na ten samochód tyle pieniędzy, ile pierwotnie za niego zapłaciłem, a to dopiero 3 miesiące temu! Dziękuję.
---
Naprawa 1 - Salon: Zalecana wymiana sprężyny zegarowej. Chcieli 1400 $ + za części i robociznę; 900 $ tylko za część. Kupiłem część od Mopara i zleciłem jej montaż mojemu mechanikowi za mniej niż salon chciał tylko za część!
Wynik: Bez zmian
Naprawa 2 - Ja sam: Wymiana bezpiecznika. Kilka osób wspomniało o wymianie kilku bezpieczników pod deską rozdzielczą, nawet jeśli wyglądały na dobre, ale nie pamiętam już, które to były.
Wynik: Bez zmian
Naprawa 3 - Mechanik: Wymiana włącznika światła stopu. Stary był bardzo zły i prawie się nie ruszał, ale nie rozwiązało to problemu.
Wynik: Bez zmian
Naprawa 4 - Mechanik: Wymiana paska uziemiającego/masowego. Mechanik wymienił pasek uziemiający pod akumulatorem, jak wspominali niektórzy użytkownicy. Użyto dużej ilości smaru dielektrycznego, aby zapobiec korozji.
Wynik: Bez zmian
Uzupełnienie:
Nie zrobiłem jeszcze testu obciążeniowego akumulatora, ale wyglądał na zupełnie nowy, kiedy kupiłem pojazd. Możliwe, przypuszczam. Słyszałem również, jak co najmniej jedna osoba wspominała o systemie EVAP jako możliwej przyczynie, chociaż nie rozumiem jak. I wreszcie, inny użytkownik wspomniał o możliwych uszkodzonych czujnikach ABS.
---
Co jeszcze mogę sprawdzić? Wydałem na ten samochód tyle pieniędzy, ile pierwotnie za niego zapłaciłem, a to dopiero 3 miesiące temu! Dziękuję.