Fiat 500 Forum banner

ESC / Asystent ruszania na wzniesieniu Niedostępny Poprawki?

1 reading
3.9K views 12 replies 5 participants last post by  cuorefiat  
#1 ·
Witajcie wszyscy. Niedawno kupiłem Fiata 500 Lounge z 2013 roku i od pierwszego dnia mam problemy. Ostatnią rzeczą, którą muszę naprawić, są błędy ESC i Hill Start Assistance Unavailable. Pojawiają się one w około 50% przypadków, a kontrolka ESC świeci się w około połowie z nich. Brak różnicy w prowadzeniu i prowadzeniu. Byłem do tej pory w jednym salonie i u jednego mechanika. Przebieg nie miga i nie ma żadnych innych kontrolek ostrzegawczych ani kodów. Zrobiono do tej pory następujące rzeczy.

---

Naprawa 1 - Salon: Zalecana wymiana sprężyny zegarowej. Chcieli 1400 $ + za części i robociznę; 900 $ tylko za część. Kupiłem część od Mopara i zleciłem jej montaż mojemu mechanikowi za mniej niż salon chciał tylko za część!
Wynik: Bez zmian

Naprawa 2 - Ja sam: Wymiana bezpiecznika. Kilka osób wspomniało o wymianie kilku bezpieczników pod deską rozdzielczą, nawet jeśli wyglądały na dobre, ale nie pamiętam już, które to były.
Wynik: Bez zmian

Naprawa 3 - Mechanik: Wymiana włącznika światła stopu. Stary był bardzo zły i prawie się nie ruszał, ale nie rozwiązało to problemu.
Wynik: Bez zmian

Naprawa 4 - Mechanik: Wymiana paska uziemiającego/masowego. Mechanik wymienił pasek uziemiający pod akumulatorem, jak wspominali niektórzy użytkownicy. Użyto dużej ilości smaru dielektrycznego, aby zapobiec korozji.
Wynik: Bez zmian

Uzupełnienie:
Nie zrobiłem jeszcze testu obciążeniowego akumulatora, ale wyglądał na zupełnie nowy, kiedy kupiłem pojazd. Możliwe, przypuszczam. Słyszałem również, jak co najmniej jedna osoba wspominała o systemie EVAP jako możliwej przyczynie, chociaż nie rozumiem jak. I wreszcie, inny użytkownik wspomniał o możliwych uszkodzonych czujnikach ABS.

---

Co jeszcze mogę sprawdzić? Wydałem na ten samochód tyle pieniędzy, ile pierwotnie za niego zapłaciłem, a to dopiero 3 miesiące temu! Dziękuję.
 
#4 ·
Mój 2013, 500sport miał to samo: ESC/asystent ruszania pod górę niedostępny i nie mogłem wyciągnąć samochodu z parkingu. Wymieniłem włącznik hamulca i bingo, wszystko wróciło do normy. Widzę, że również wymieniłeś włącznik hamulca, ale bez skutku. Czy wiązka przewodów tylnej klapy może być uszkodzona? Nie jestem pewien, co jeszcze mogłoby to spowodować.
 
#5 ·
Sprzedawca powiedział, że ich technicy zalecili wymianę sprężyny zegarowej. Nie wiem, dlaczego tak stwierdzili.

Teraz jest w innym salonie. Załatwiam akcję serwisową, więc poprosiłem ich o zdiagnozowanie błędu, ponieważ będą mieli go przez kilka dni. Właśnie powiedzieli, że według ich techników jest to uszkodzony czujnik i mają aktywny kod. Części, robocizna, podatek, to kolejne 1200 dolarów... i bez gwarancji, że to naprawi. Mają go już tydzień i wygląda na to, że będą go mieli jeszcze około tygodnia.

Nie miałbym pojęcia, czy światła stopu działają, czy nie, poza błędem na desce rozdzielczej, gdy jeden się przepali. Zostały sprawdzone dopiero po wymianie przełącznika.

Nie sprawdziłem wiązki przewodów. Bałem się, że nie włożę wtyczki z powrotem. Miałem ten problem w moim poprzednim samochodzie. Więc nie chciałem się tym zajmować.

Mam nadzieję, że to ostatni raz, kiedy muszę oddać go do warsztatu, przynajmniej na jakiś czas. Będę informować na bieżąco. Dziękuję za odpowiedzi.
 
#6 ·
Witajcie wszyscy. Niedawno kupiłem Fiata 500 Lounge z 2013 roku i od pierwszego dnia mam problemy. Ostatnią rzeczą, którą muszę naprawić, są błędy ESC i Hill Start Assistance Unavailable. Pojawiają się one w około 50% przypadków, a kontrolka ESC świeci się w około połowie z nich. Brak różnicy w prowadzeniu i prowadzeniu. Byłem z tym do tej pory w jednym salonie i u jednego mechanika. Przebieg nie miga i nie ma żadnych innych kontrolek ostrzegawczych ani kodów. Do tej pory zrobiono to.

---

Naprawa 1 - Salon: Zalecana wymiana sprężyny zegarowej. Chcieli 1400 $ + za części i robociznę; 900 $ tylko za część. Kupiłem część od Mopara i zleciłem jej montaż mojemu mechanikowi za mniej niż to, co salon chciał tylko za część!
Wynik: Brak zmian

Naprawa 2 - Ja sam: Wymiana bezpiecznika. Kilka osób wspomniało o wymianie kilku bezpieczników pod deską rozdzielczą, nawet jeśli wyglądały na dobre, ale teraz nie pamiętam, które to były.
Wynik: Brak zmian

Naprawa 3 - Mechanik: Wymiana włącznika światła stopu. Stary był bardzo zły i prawie się nie poruszał, ale nie rozwiązało to problemu.
Wynik: Brak zmian

Naprawa 4 - Mechanik: Wymiana paska uziemiającego/masowego. Mechanik wymienił pasek uziemiający pod akumulatorem, jak wspominali niektórzy użytkownicy. Użyto dużej ilości smaru dielektrycznego, aby zapobiec korozji.
Wynik: Brak zmian

Uzupełnienie:
Nie zrobiłem jeszcze testu obciążeniowego akumulatora, ale wyglądał na fabrycznie nowy, kiedy kupiłem pojazd. Możliwe, przypuszczam. Słyszałem też, jak co najmniej jedna osoba wspominała o systemie EVAP jako możliwej przyczynie, chociaż nie rozumiem jak. I wreszcie, inny użytkownik wspomniał o możliwych uszkodzonych czujnikach ABS.

---

Na co jeszcze mogę zwrócić uwagę? Wydałem już na ten samochód tyle pieniędzy, ile pierwotnie za niego zapłaciłem, a to dopiero 3 miesiące temu! Dziękuję.
Do tej pory minęły 3 dni bez błędów. Salon powiedział, że to czujnik z wewnętrzną awarią (czujnik prędkości obrotowej - Mopar (68073504AA)). Z robocizną rachunek wyniósł 976,57 $! Dlaczego nie mógł to być włącznik światła stopu??? Cóż, dopóki błąd zniknie na dobre, jestem zadowolony. Mam nadzieję, że to komuś pomoże!
 
#7 ·
Nieważne! Znowu się uruchomiło 2 dni temu! Więc te pieniądze zostały zmarnowane. Jeszcze się dzisiaj nie włączyło, ale było włączone przez półtora dnia. Salon samochodowy nie odpowiada na moje wiadomości.
 
#9 ·
Aktualizacja: Odebrałem go z powrotem po tym, jak W KOŃCU odesłali moją wiadomość. Mieli ją przez tydzień, ale nic nie zrobili. Mówią, że mój port OBDII nie działa, więc musieli wejść za DLC, aby uzyskać diagnostykę. To nie może być prawda, ponieważ uruchamiam HUD przez port OBDII bez błędów komunikacji. Twierdzą, że moja kamera cofania z rynku wtórnego lub mój HUD powodują błąd. Więc kolejne 262,03 $ później mam z powrotem swój samochód z odłączonym wszystkim. Będę nim jeździł, ale miałem ten błąd tygodnie i miesiące przed dodaniem tych „elementów z rynku wtórnego” do pojazdu. Na marginesie: HUD jest dokładnie taki sam, jakiego używałem w moich ostatnich dwóch samochodach bez incydentów. Ale FIAT-y są znane z tego, że są wybredne, zwłaszcza z elektryką, więc przypuszczam, że to możliwe. Bardzo dobrze może być tak, że PRZYCZYNA tych usterek została naprawiona, ale trwa ze względu na jeden lub oba te dodatki. Na razie będę ostrożny.

JEŻELI, i mówię JEŻELI, w mało prawdopodobnym przypadku, gdy HUD powoduje usterki, przypuszczam, że dzieje się to podczas początkowego uruchamiania samochodu, gdy komputer wszystko sprawdza. Usterki pojawiają się tylko w ciągu pierwszych 10-15 sekund, kiedy się pojawiają. Nie pojawiają się podczas jazdy. Cokolwiek powoduje usterki, może być na granicy zaprogramowanego progu usterki. Powiedziawszy to, co myślisz?

Czy wyłącznik do portu OBDII zapobiegłby usterkom? Myślę, że kiedy wyłączam samochód, wyłączam również OBDII. Następnie, po uruchomieniu samochodu i po początkowych kontrolach diagnostycznych, włączam ponownie port OBDII z HUD. Teraz, jeśli usterki są rejestrowane podczas jazdy, a nie podczas uruchamiania, powinienem zobaczyć błędy po ponownym uruchomieniu samochodu po uruchomieniu HUD, niezależnie od tego, czy był wyłączony podczas uruchamiania. Jeśli pozostanę wolny od błędów, usterki są sprawdzane tylko podczas uruchamiania, a nie podczas jazdy.

Jest jeszcze jeden punkt do rozważenia, o którym nie wspomniałem. Mam rozdzielacz Y na porcie OBDII. Jeden port idzie do HUD; drugi, skaner Bluetooth OBDII. Może się zdarzyć, że przyczyną może być Y lub skaner, lub ich kombinacja. Być może będę musiał wypróbować każdy z nich niezależnie, aż do uzyskania błędu. Myśli? Po prostu uważam za dziwne, że otrzymałbym ten KONKRETNY błąd dla niezwiązanego komponentu. Chyba że w jakiś sposób OBDII uniemożliwia komunikację z czujników w ESC i asystencie ruszania na wzniesieniu.

Jeśli chodzi o kamerę cofania, mogę zmienić źródło zasilania na zapalniczkę samochodową w porównaniu z panelem bezpieczników. To by to i tak wyeliminowało. Jedyną rzeczą jest to, że uruchamiam na nim adapter 3-portowy zapalniczki / 2 porty USB. Używam co najwyżej jednego USB do ładowania telefonu i jednego portu zapalniczki do kamery samochodowej. Nie chcę przeciążać bezpiecznika, dodając zasilanie do kamery cofania. Myśli?
 
#10 ·
Aktualizacja: Zabrałem go z powrotem po tym, jak W KOŃCU odpowiedzieli na moją wiadomość. Mieli go przez tydzień, ale nic nie zrobili. Mówią, że mój port OBDII nie działa, więc musieli wejść za DLC, aby uzyskać diagnozę. To nie może być prawda, ponieważ uruchamiam HUD przez port OBDII bez błędów komunikacji. Twierdzą, że mój nieoryginalny aparat cofania lub mój HUD powodują błąd. Zatem kolejne 262,03 $ później mam z powrotem samochód ze wszystkim odłączonym. Będę nim jeździł, ale ten błąd miałem tygodnie i miesiące przed dodaniem tych „elementów z rynku wtórnego” do pojazdu. Na marginesie: HUD jest dokładnie taki sam, jakiego używałem w moich ostatnich dwóch samochodach bez incydentów. Ale FIAT-y są znane z tego, że są wybredne, zwłaszcza jeśli chodzi o elektrykę, więc przypuszczam, że to możliwe. Bardzo dobrze może być tak, że PRZYCZYNA tych usterek została naprawiona, ale trwa ze względu na jeden lub oba te dodatki. Na razie będę ostrożny.

JEŚLI, i mówię JEŚLI, w mało prawdopodobnym przypadku, gdy HUD powoduje usterki, przypuszczam, że dzieje się to podczas początkowego uruchamiania samochodu, gdy komputer wszystko sprawdza. Usterki pojawiają się tylko w ciągu pierwszych 10-15 sekund, kiedy się pojawiają. Nie pojawią się podczas jazdy. Cokolwiek powoduje usterki, może być na granicy zaprogramowanego progu usterki. Powiedziawszy to, co myślisz? Czy wyłącznik portu OBDII zapobiegłby usterkom? Myślę, że kiedy wyłączam samochód, wyłączam również OBDII. Następnie po uruchomieniu samochodu i po początkowych kontrolach diagnostycznych włączam ponownie port OBDII z HUD. Teraz, jeśli usterki są rejestrowane podczas jazdy, a nie podczas uruchamiania, powinienem zobaczyć błędy po ponownym uruchomieniu samochodu po uruchomieniu HUD, niezależnie od tego, czy był wyłączony podczas uruchamiania. Jeśli pozostanę wolny od błędów, usterki są sprawdzane tylko podczas uruchamiania, a nie podczas jazdy.

Jest jeszcze jeden punkt do rozważenia, o którym nie wspomniałem. Mam rozdzielacz Y na porcie OBDII. Jeden port idzie do HUD; drugi, skaner Bluetooth OBDII. Może się zdarzyć, że albo Y, albo skaner, albo kombinacja, mogą być przyczyną. Być może będę musiał wypróbować każdy z nich niezależnie, aż do uzyskania błędu. Myśli? Po prostu uważam za dziwne, że miałbym ten KONKRETNY błąd dla niezwiązanego komponentu. Chyba że w jakiś sposób OBDII uniemożliwia komunikację z czujników w ESC i Hill Start assist.

Jeśli chodzi o kamerę cofania, mogę zmienić źródło zasilania na zapalniczkę samochodową w porównaniu z panelem bezpieczników. To by to i tak wyeliminowało. Jedyną rzeczą jest to, że uruchamiam na nim adapter 3-portowy zapalniczki / 2 porty USB. Używam co najwyżej jednego USB do ładowania telefonu i jednego portu zapalniczki do kamery samochodowej. Nie chcę przeciążać bezpiecznika, dodając zasilanie do kamery cofania. Myśli?
Czy udało ci się to kiedyś rozgryźć? Mam ten sam problem od lat i mam tego dość. Wymieniłem masę akumulatora i przewód masowy (ponieważ oba dosłownie pękły na dwie części). Mój problem nie powinien więc być problemem z uziemieniem. Zamierzam wymienić przełącznik światła hamowania, ale wygląda na to, że próbowałeś tego bez powodzenia.
 
#13 ·
lol tak, to prawda, niech młoda osoba zrobi to do góry nogami, a ciasne miejsca nie są dla starszych ludzi. Mam 60 lat i kazałem chłopakowi mojej córki wpełznąć pod deskę rozdzielczą i wymienić ją za mnie, nawet on miał z tym problem lol