Fiat 500 Forum banner

Komunikaty o błędach i brak dalszej regeneracji

6 reading
2.7K views 37 replies 7 participants last post by  Electric Tire Shredder  
#1 ·
Witajcie wszyscy,
Po wymianie akumulatora 12V otrzymuję mnóstwo komunikatów o błędach (nie czekałem wystarczająco długo przed podłączeniem nowego akumulatora). Próbowałem wielu resetów (zgodnie z informacjami na forum, ale nic nie zadziałało). Wczoraj odłączyłem akumulator 12V do co najmniej niedzieli. Mam nadzieję, że to rozwiąże problem.
 
#4 ·
W 2020+ 500e, podstawowe OBD, takie jak klucz Bluetooth i aplikacja MultiEcuScan.info, nie usuną żadnych kodów błędów, tylko je odczytają, ale nawet do tego 12V musi być podłączone, a samochód włączony.

W tym momencie pierwszym krokiem jest sparowanie telefonu z kluczem. Jeśli to nie zadziała, problem leży po stronie telefonu i/lub klucza. Istnieje kilka zalecanych konfiguracji w sekcji "OBD Basic" na mojej stronie "Mapa strony" (kliknij tutaj).
 
#5 ·
Nie czekałem wystarczająco długo przed podłączeniem nowego akumulatora
Powinieneś poczekać tylko 5 minut między odłączeniem starego a podłączeniem nowego. Zazwyczaj dzieje się to samoistnie, zanim wyjmiesz stary i włożysz nowy oraz podłączysz oba zaciski.
 
#6 ·
Próbowałem wielu resetów (jak wskazano na forum
Znam tylko dwa resetowania:
  • Tylko 12V
  • 12V-&-HV
Szczegółowe instrukcje dla obu znajdują się również w "Site Map".

Jeśli znasz inne resetowania, daj mi znać.

Wczoraj odłączyłem akumulator 12V co najmniej do niedzieli. Mam nadzieję, że to rozwiąże problem.
Warto spróbować, ponieważ gdy 5-minutowe odłączenie nie rozwiązuje problemów w samochodach sprzed 2020 roku, często pomaga 30+ godzin, a gdy to zawiodło, 61 godzin zadziałało w co najmniej 2 znanych mi samochodach.

Jednak często 30+ godzin z wyłączonym tylko 12V nie działa, chyba że HV jest również wyłączone ("12V/HV Reboot").
 
#7 ·
Nawet po 30+ godzinach restartu 12V/HV w samochodzie sprzed 2020 roku, nadal potrzeba kilkunastu "startów/zatrzymań", ale są one TYLKO skuteczne, jeśli samochód jest wyłączony na tyle długo, aby przejść w "tryb uśpienia". Uważam, że może to zająć do 5 minut po wyjściu i zablokowaniu go.
 
#11 ·
Co więcej: 61+ godzin działało w przypadku co najmniej dwóch samochodów sprzed 2020 roku, o których wiem, po tym jak 30+ godzin nic nie dało.

Najwyraźniej istnieją kondensatory i/lub inne komponenty, które zatrzymują zasilanie przez pewien czas, zapobiegając prawdziwemu, twardemu restartowi.

Niektóre INNE pojazdy mogą wykonać natychmiastowe rozładowanie kondensatora po odłączeniu 12 V i zwarciu zacisków dodatnich i ujemnych, ale to może uszkodzić 500e.
 
#15 ·
Nawet po odłączeniu akumulatora 12 V na 77 godzin alarmy są nadal obecne. Mam również alarm "początkowy" (sprawdzono system blokowania drzwi), który powrócił, z niemożnością zablokowania samochodu; trzeba również włożyć kluczyk do schowka między siedzeniami, aby uruchomić samochód.
Myślę, że kluczyk nie jest wykrywany przez pojazd.
Zanim wymieniłem akumulator, był to jedyny obecny alarm.
Następnie "szybka" wymiana akumulatora wygenerowała wszystkie inne alarmy.
 
#17 ·
Nie, kontrola baterii kluczyka jest w porządku, a ja również otrzymałem komunikat "słaba bateria".

Dalsza część historii:
Po przejechaniu kilku mil, wszystkie usterki zniknęły z wyjątkiem komunikatu "sprawdzono system blokowania drzwi".:)
Odłączyłem i ponownie podłączyłem akumulator i... cudem również zniknął i mogę ponownie zamknąć samochód.
Mam nadzieję, że tym razem jest dobrze. Myślę, że odłączenie akumulatora na ponad 60 godzin, a następnie przejechanie kawałka, pomogło zresetować komputer.
Nadal zastanawiam się nad usterką zamków drzwi; może akumulator 12V zaczynał się starzeć...
 
#18 ·
Otrzymałem również komunikat "niski poziom naładowania akumulatora".
Jeśli chodzi o komunikat "niski poziom naładowania akumulatora 12V", to mógł on spaść na tyle nisko, że spowodował usterki, których doświadczyłeś. Uważam, że istniała aktualizacja oprogramowania zainstalowana przez dealera, która dotyczyła akumulatora 12V. Jeśli już ją masz, możesz rozważyć dodanie własnego monitora akumulatora Bluetooth za około 30 USD, takiego jak Ancel.com BM200, aby uzyskać wczesne ostrzeżenie i zapobiec ponownemu wystąpieniu problemu.
 
#23 · (Edited)
Przed rokiem 2020 powszechne jest występowanie jednorazowych usterek podczas instalacji nowego akumulatora 12 V.

Nawet jeśli nie otrzymałeś komunikatu 12 V, może się zdarzyć, że jego poziom spadł na tyle nisko, że wywołał usterki. Być może zechcesz potwierdzić, czy masz odpowiednią aktualizację oprogramowania.
 
#26 ·
W samochodach wczesnej 2. generacji występowały 2 problemy, dopóki nie otrzymali wezwania do serwisu 6475.

Akumulator 12 V mógł się rozładować bez ostrzeżenia.
Jeśli akumulator 12 V został odłączony i ponownie podłączony, samochód miał mnóstwo alarmów i nie można go było uruchomić.

Mój La Prima został zbudowany pod koniec 2020 lub na początku 2021 roku. W połowie 2022 roku padł i trzeba go było odholować do dealera. Dealer nie znalazł żadnych wadliwych części i wykonał aktualizację oprogramowania w ramach wezwania do serwisu 6475, a samochód od tego czasu nie sprawia problemów. Mimo że kilka razy musiałem odłączyć akumulator 12 V.
 
#27 ·
Od wczoraj odzyskałem wszystkie funkcje, a alarmy zniknęły. Ale początkowy problem powrócił:
"Sprawdź system blokowania drzwi." To jest wiadomość, którą początkowo otrzymałem. Nie można już zablokować samochodu od zewnątrz i trzeba włożyć kluczyk do schowka między siedzeniami.
Bateria pilota jest dobra.
Problem czasami znika.
Mam wrażenie, że kluczyk nie jest wykrywany.
Odłączenie akumulatora 12V resetuje komunikat, ale wraca...
 
#29 · (Edited)
  • Pojawia się ostrzeżenie o niskim poziomie naładowania baterii pilota, tak jakby bateria pilota była słaba.
  • Pilot nie blokuje ani nie odblokowuje drzwi, tak jakby bateria pilota była słaba.
  • Pilot uruchamia samochód tylko wtedy, gdy znajduje się w środkowym schowku, tak jakby bateria pilota była słaba.
Zastanawiam się, czy rzeczywiście przetestowałeś baterię multimetrem.

Kilku właścicieli miało problemy z fabrycznie nowymi bateriami. Baterie nieznanych marek wydają się gorsze, ale nawet bateria markowa może być wadliwa.
 
#31 ·
  • Masz ostrzeżenie o niskim poziomie naładowania baterii pilota, tak jakby bateria pilota była słaba.
  • Twój pilot nie zamyka ani nie otwiera samochodu, tak jakby bateria pilota była słaba.
  • Twój pilot uruchamia samochód tylko wtedy, gdy znajduje się w środkowym schowku, tak jakby bateria pilota była słaba.
Zastanawiam się, czy rzeczywiście przetestowałeś baterię pilota za pomocą multimetru.

Kilku właścicieli miało problemy z fabrycznie nowymi bateriami pilota. Baterie nieznanych marek wydają się gorsze, ale nawet bateria markowa może być wadliwa.
Tak, mam multimetr do testowania baterii pilotów. Przetestuję je i w razie potrzeby wymienię. Ale byłoby to niesamowite, ponieważ nie ma komunikatu "niski poziom naładowania baterii pilota"...