Hallo, de 2015 1.2 Fiat 500 dual logic van mijn dochter heeft een intermitterende storing met betrekking tot de versnellingsbakselector. Wat er gebeurt is, wanneer ze met haar auto rijdt, is alles in orde. Hij rijdt soepel, hij schakelt de automatische versnellingen op en af zoals het hoort, er zijn geen obscure geluiden etc. Kortom, hij rijdt zoals het hoort. Maar wat begon te gebeuren en veel vaker voorkomt, is dat wanneer je de auto start of wanneer je ermee hebt gereden en tot stilstand bent gekomen om de achteruit of neutraal te selecteren. Hij selecteert de versnelling niet wanneer je dat probeert te doen in de auto. Er wordt ook een transmissiestoring weergegeven op het dashboard. Wanneer dat gebeurt, selecteert hij geen versnelling, hoe vaak je ook probeert de versnellingspook te gebruiken of als je de motor uitzet en hem meerdere keren opnieuw start. Maar.....nu komt het. Als je de negatieve accukabel loskoppelt en weer aansluit, verdwijnt de storing en schakelt hij weer normaal in de versnelling, alsof er niets aan de hand was. Om een voorbeeld te geven: ik ging mijn dochter een paar dagen geleden een rijles geven. Deze storing deed zich meteen voor bij het starten en het selecteren van de aandrijving. Hij wilde gewoon niet in de versnelling en gaf een transmissiestoring op het dashboard. Ik heb de accukabel verwijderd en weer aangesloten, waardoor de storing op het dashboard werd verholpen en hij zonder problemen in de versnelling ging. We zijn toen voor een probleemloze rijles van twee uur op pad gegaan???? Heeft iemand dit al eerder meegemaakt of heeft iemand advies over wat het probleem is? Hartelijk dank, John