Fiat 500 Forum banner

Fiat 500 Dualogic półautomatyczny Problem!

16K views 11 replies 6 participants last post by  Pops  
#1 ·
Cześć, 1.2 Fiat 500 dual logic mojej córki z 2015 roku ma sporadyczną usterkę dotyczącą selektora skrzyni biegów. Problem polega na tym, że podczas jazdy jej samochodem wszystko jest w porządku. Jeździ płynnie, zmienia biegi automatyczne w górę i w dół tak jak powinien, nie ma żadnych dziwnych dźwięków itp. Zasadniczo jeździ tak, jak powinien. Ale to, co zaczęło się dziać i staje się coraz częstsze, to gdy uruchamiasz samochód lub gdy nim jechałeś i zatrzymałeś się, aby wybrać bieg wsteczny lub neutralny. Nie wybiera biegu, gdy próbujesz to zrobić w samochodzie. Wyświetla również błąd skrzyni biegów na desce rozdzielczej. Kiedy to się dzieje, nie wybiera biegu, bez względu na to, jak bardzo próbujesz użyć drążka zmiany biegów lub jeśli wyłączysz silnik i uruchomisz go ponownie kilka razy. Ale... teraz sedno sprawy. Jeśli odłączysz ujemny przewód akumulatora i podłączysz go ponownie, usterka znika i wtedy wchodzi na bieg normalnie, tak jakby nic się nie działo. Dla przykładu, kilka dni temu poszedłem dać mojej córce lekcję jazdy. Ta usterka wystąpiła od razu po uruchomieniu i wybraniu biegu do przodu. Po prostu nie chciał wbić biegu i wyświetlił błąd skrzyni biegów na desce rozdzielczej. Odłączyłem przewód akumulatora i podłączyłem go ponownie, co usunęło błąd na desce rozdzielczej i wbił bieg bez problemu. Potem poszliśmy na bezproblemową dwugodzinną lekcję jazdy???? Czy ktoś wcześniej się z tym spotkał lub ma jakieś rady dotyczące tego, co jest problemem? Wielkie dzięki, John
 
#2 ·
Cześć, w 2015 roku moja córka miała Fiata 500 1.2 z podwójną logiką, który ma sporadyczną usterkę dotyczącą selektora skrzyni biegów. Co się dzieje, to podczas jazdy jej samochodem wszystko jest w porządku. Jeździ płynnie, włącza i wyłącza automatyczne biegi tak, jak powinien, nie ma żadnych dziwnych dźwięków itp. Zasadniczo jeździ tak, jak powinien. Ale to, co zaczęło się dziać i staje się o wiele częstsze, to gdy uruchamiasz samochód lub gdy nim jeździłeś i zatrzymałeś się, aby wybrać bieg wsteczny lub neutralny. Nie wybiera biegu, gdy próbujesz to zrobić w samochodzie. Wyświetla również błąd skrzyni biegów na desce rozdzielczej. Kiedy to się dzieje, nie wybiera biegu, bez względu na to, jak bardzo próbujesz użyć drążka zmiany biegów lub jeśli wyłączysz silnik i uruchomisz go ponownie kilka razy. Ale.....teraz najważniejsze. Jeśli odłączysz ujemny przewód akumulatora i podłączysz go ponownie, usterka znika i wtedy włącza bieg normalnie, tak jakby nic się nie działo. Aby dać przykład, poszedłem dać mojej córce lekcję jazdy kilka dni temu. Ta usterka wystąpiła od razu po uruchomieniu i wybraniu biegu. Po prostu nie chciał włączyć biegu i wyświetlił błąd skrzyni biegów na desce rozdzielczej. Usunąłem przewód akumulatora i podłączyłem go ponownie, co usunęło usterkę na desce rozdzielczej i włączyło bieg bez problemu. Potem poszliśmy na bezproblemową dwugodzinną lekcję jazdy???? Czy ktoś spotkał się z tym wcześniej lub ma jakieś rady dotyczące tego, co jest problemem? Wielkie dzięki, John
Jeśli masz szczęście, możesz zabrać go do dealera i zlecić ponowną kalibrację dualogic, co może rozwiązać problem. Jest to jednak bardzo mało prawdopodobne. Prawdopodobnie będziesz musiał wyciągnąć jednostkę dualogic. Złącza elektryczne są prawdopodobnie zaolejone z powodu wewnętrznego wycieku. W tym momencie podstawowe czyszczenie i wymiana oleju mogą nieco przedłużyć żywotność, ale zwykle należy przeprowadzić remont lub wymianę. Fascynująca jednostka, dualogic, ale na miłość boską, są one delikatne.
 
#3 ·
Dzięki za radę. Szybko się uczę, że są złożone, delikatne i bardzo problematyczne! Stąd znalezienie kogoś, kto by na to spojrzał, innego niż Fiat, jest wyzwaniem samym w sobie. Aha, i według wszystkich relacji będzie to również bardzo kosztowne. Niezbyt dobre wrażenie, jakie wywiera się w odniesieniu do podwójnej logiki 500. Myślę, że będzie to kwestia naprawy i pozbycia się dla innej marki.
 
#5 ·
Dzięki za radę. Szybko uczę się, że są złożone, delikatne i bardzo problematyczne! Dlatego znalezienie kogoś, kto by na to spojrzał, innego niż Fiat, jest samo w sobie wyzwaniem. Och, i według wszystkich relacji będzie to również bardzo kosztowne. Niezbyt dobre wrażenie, jakie wywiera się w odniesieniu do podwójnej logiki 500. Myślę, że będzie to kwestia naprawy i pozbycia się dla innej marki.
Tak, to naprawdę interesujący system, ale naprawdę problematyczny. Jest to w pełni manualna skrzynia biegów ze zwykłym, pojedynczym suchym sprzęgłem tarczowym, które jest obsługiwane przez robota, który włącza/wyłącza sprzęgło i zmienia biegi. Niesamowity kawałek zestawu, naprawdę, a tak naprawdę bardzo wyrafinowany. Jest też naprawdę mały. Tylko gdyby udało im się uczynić go bardziej niezawodnym...
 
#12 ·
Mam ten sam problem. Obecnie koszty napraw wynoszą prawie 2000 funtów, a samochód wciąż nie nadaje się do jazdy. Salon sugeruje teraz nowe sprzęgło za kolejne 1000 funtów. Niestety, są to ceny tylko u głównego dealera, ponieważ nie mogę znaleźć żadnego innego warsztatu, który chciałby dotknąć tej skrzyni biegów.