Hallo allemaal,
Ik bezit een Fiat 500C 2012 en plotseling ging mijn cabriodak kapot. De motor en de mechaniek werken prima, maar het dak zelf zit helemaal verkeerd. Mijn kofferbak gaat normaal open. Ik ben erin geslaagd om het dak op de rails te zetten en te sluiten (slechts een klein stukje ervan gaat niet helemaal naar voren, ik heb nu een kleine opening). De sluitingen aan de zijkant zijn kapot (het is een plastic onderdeel).
Ik ben naar de dealer geweest en ze hebben me $4.590 aangeboden voor een reparatie en zeiden dat ze een heel nieuw dak moeten bestellen, hoewel ze beweren dat het probleem in die plastic sluitingen zit die ontbreken en dat het dak verkeerd is geplaatst en dat ik het daarom niet meer kan sluiten. Het dak is in perfecte staat, ik begrijp niet waarom ze niet gewoon onderdelen kunnen bestellen en deze kunnen vervangen.
Ik zit met een dilemma: repareren of inruilen. Hij heeft 50.000 mijl op de teller staan, is het de moeite waard om hem te houden of is het beter om te upgraden? Wie heeft vergelijkbare problemen gehad? Ik woon in Zuid-Florida, misschien kan iemand me een contactpersoon van een reparatiewerkplaats geven, $4,5K klinkt belachelijk.
Ik bezit een Fiat 500C 2012 en plotseling ging mijn cabriodak kapot. De motor en de mechaniek werken prima, maar het dak zelf zit helemaal verkeerd. Mijn kofferbak gaat normaal open. Ik ben erin geslaagd om het dak op de rails te zetten en te sluiten (slechts een klein stukje ervan gaat niet helemaal naar voren, ik heb nu een kleine opening). De sluitingen aan de zijkant zijn kapot (het is een plastic onderdeel).
Ik ben naar de dealer geweest en ze hebben me $4.590 aangeboden voor een reparatie en zeiden dat ze een heel nieuw dak moeten bestellen, hoewel ze beweren dat het probleem in die plastic sluitingen zit die ontbreken en dat het dak verkeerd is geplaatst en dat ik het daarom niet meer kan sluiten. Het dak is in perfecte staat, ik begrijp niet waarom ze niet gewoon onderdelen kunnen bestellen en deze kunnen vervangen.
Ik zit met een dilemma: repareren of inruilen. Hij heeft 50.000 mijl op de teller staan, is het de moeite waard om hem te houden of is het beter om te upgraden? Wie heeft vergelijkbare problemen gehad? Ik woon in Zuid-Florida, misschien kan iemand me een contactpersoon van een reparatiewerkplaats geven, $4,5K klinkt belachelijk.