Fiat 500 Forum banner

FIAT 500C 2012 Cabriolet probleem

6.7K views 18 replies 9 participants last post by  irene_7033  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik bezit een Fiat 500C 2012 en plotseling ging mijn cabriodak kapot. De motor en de mechaniek werken prima, maar het dak zelf zit helemaal verkeerd. Mijn kofferbak gaat normaal open. Ik ben erin geslaagd om het dak op de rails te zetten en te sluiten (slechts een klein stukje ervan gaat niet helemaal naar voren, ik heb nu een kleine opening). De sluitingen aan de zijkant zijn kapot (het is een plastic onderdeel).
Ik ben naar de dealer geweest en ze hebben me $4.590 aangeboden voor een reparatie en zeiden dat ze een heel nieuw dak moeten bestellen, hoewel ze beweren dat het probleem in die plastic sluitingen zit die ontbreken en dat het dak verkeerd is geplaatst en dat ik het daarom niet meer kan sluiten. Het dak is in perfecte staat, ik begrijp niet waarom ze niet gewoon onderdelen kunnen bestellen en deze kunnen vervangen.
Ik zit met een dilemma: repareren of inruilen. Hij heeft 50.000 mijl op de teller staan, is het de moeite waard om hem te houden of is het beter om te upgraden? Wie heeft vergelijkbare problemen gehad? Ik woon in Zuid-Florida, misschien kan iemand me een contactpersoon van een reparatiewerkplaats geven, $4,5K klinkt belachelijk.

#2 · (Edited)
Hallo allemaal,

Ik bezit een Fiat 500C uit 2012 en plotseling ging mijn cabriodak kapot. De motor en de mechaniek werken prima, maar het dak zelf zit helemaal verkeerd. Mijn kofferbak gaat normaal open. Het is me gelukt om het dak op de rails te zetten en te sluiten (slechts een klein stukje ervan gaat niet helemaal naar voren, ik heb nu een kleine opening). De sluitingen aan de zijkant zijn kapot (het is een plastic onderdeel).
Ik ben naar de dealer geweest en ze hebben me $4.590 aangeboden voor een reparatie en zeiden dat ze een heel nieuw dak moeten bestellen, hoewel ze beweren dat het probleem in die plastic sluitingen zit die ontbreken en dat het dak verkeerd is geplaatst en dat ik het daarom niet meer kan sluiten. Het dak is in perfecte staat, ik begrijp niet waarom ze niet gewoon onderdelen kunnen bestellen en ze kunnen vervangen.
Ik zit in een dilemma of ik het moet laten repareren of inruilen. Er staat 50.000 mijl op de teller, is het de moeite waard om het te houden of is het beter om te upgraden? Wie heeft er vergelijkbare problemen gehad? Ik woon in Zuid-Florida, misschien kan iemand me een contactpersoon van een reparatiewerkplaats geven, $4.5K klinkt belachelijk.
Ze kunnen het repareren! Het sluit niet omdat de plastic onderdelen die het bewegen zijn afgebroken. We hebben precies hetzelfde probleem, want ik ben hier ook mee bezig. Ik heb een 2014 GQ. De eerste Fiat-dealer waar ik naartoe ging, probeerde dat ook bij me te doen. Maar ik heb me voorafgaand aan mijn bezoek geïnformeerd en zei: "Waarom zou je het hele dak vervangen als je de hardware voor beide kanten kunt kopen om het te repareren?" Toen corrigeerde hij zijn schatting. smh. Wat het op $2.004,90 bracht. Het irriteert me dat ze blijkbaar proberen vrouwen uit te buiten, bij jouw dealer en bij de mijne. Maar wat je nodig hebt, is de linker- en rechtercabriodak-aandrijfset. Je kunt ze online vinden voor ongeveer $260-$300 per kant. Dat weten ze. Als je iemand hebt die het voor je kan doen. Het zou aanzienlijk minder kosten om de kits te kopen en het zelf te doen. (De mijne is kapot omdat iemand probeerde in te breken, en zelfs met volledige dekking kan ik geen garage vinden die het wil doen. Ik had hem bij de dealer en had een huurauto, toen kreeg ik vanmorgen een telefoontje dat ze niemand hadden om het te doen, dus ik moest mijn auto ophalen) Dus ik denk dat ik een weekend ga nemen en het zelf ga doen. Er zijn veel video's op YouTube die ons laten zien hoe het moet. Succes schat. Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen. In ieder geval je bewapenen met de kennis om terug te gaan en hen te vertellen dat je weet dat het 2 kits omvat, links en rechts, en dat ze ongeveer 300 dollar per stuk kosten. Ik voel met je mee... de mijne duurt nu al sinds eind januari... Ik wil gewoon huilen, het is zo'n gedoe en overweldigend...

#3 ·
Ze kunnen het repareren! Ik heb hier ook mee te maken. Ik heb een 2014 GQ. De eerste Fiat-dealer waar ik naartoe ging, probeerde dat ook bij me te doen. Maar ik heb voorafgaand aan mijn bezoek onderzoek gedaan en zei: "Waarom zou je het hele dak vervangen als je de hardware voor beide kanten kunt kopen om het te repareren?" Toen corrigeerde hij zijn schatting. smh. Wat het op $2.004,90 bracht. Het irriteert me dat ze blijkbaar vrouwen proberen uit te buiten, zowel bij uw dealer als bij de mijne. Maar wat u nodig heeft, is de linker- en rechterkant van de cabriokap-aandrijfset. U kunt ze online vinden voor ongeveer $260-$300 per kant. Dat weten ze. Als u iemand heeft die het voor u kan doen. Het zou aanzienlijk minder kosten om de kits te kopen en het zelf te doen. (De mijne is kapot omdat iemand probeerde in te breken, en zelfs met volledige dekking kan ik geen garage vinden die het wil doen. Ik had hem bij de dealer en had een huurauto, toen kreeg ik vanmorgen een telefoontje dat ze niemand hadden om het te doen, dus ik moest mijn auto ophalen) Dus ik denk dat ik een weekend ga nemen en het zelf ga doen. Er zijn veel video's op YouTube die ons laten zien hoe. Veel succes schat. Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen. In ieder geval om je te bewapenen met de kennis om terug te gaan en hen te vertellen dat je weet dat het 2 kits, links en rechts, omvat en dat ze ongeveer 300 dollar per stuk kosten. Ik voel met je mee... de mijne duurt nu al sinds eind januari... Ik wil gewoon huilen, het is zo'n gedoe en overweldigend..
Trouwens. Ik ben ook in de omgeving van Tampa in Florida. Ik wil ook nog toevoegen dat ik hier in het VK een man heb gevonden die het onderdeel dat we daadwerkelijk nodig hebben in 3D print en het veel goedkoper verkoopt. Hij had onlangs een set van 2 op eBay voor 40 pond. Ik heb hem geschreven en wacht op een reactie. Dat is dus misschien ook een optie voor u, als u iemand heeft die het voor u zou kunnen doen of u daarbij zou kunnen helpen.

#19 ·
Hallo allemaal,

Ik bezit een Fiat 500C uit 2012 en plotseling ging mijn cabriodak kapot. De motor en de mechaniek werken prima, maar het dak zelf zit helemaal verkeerd. Mijn kofferbak gaat normaal open. Het is me gelukt om het dak op de rails te zetten en te sluiten (slechts een klein stukje gaat niet helemaal naar voren, ik heb nu een kleine opening). De sluitingen aan de zijkant zijn kapot gegaan (het is een stuk plastic).
Ik ben naar de dealer geweest en ze hebben me $4.590 aangeboden voor een reparatie en zeiden dat ze een heel nieuw dak moeten bestellen, hoewel ze beweren dat het probleem in die plastic sluitingen zit die ontbreken en dat het dak verkeerd is geplaatst en dat ik het daarom niet meer kan sluiten. Het dak is in perfecte staat, ik begrijp niet waarom ze niet gewoon onderdelen kunnen bestellen en deze kunnen vervangen.
Ik zit met een dilemma: repareren of inruilen. Er staat 50.000 mijl op de teller, is het de moeite waard om hem te houden of is het beter om te upgraden? Wie heeft er vergelijkbare problemen gehad? Ik woon in Zuid-Florida, misschien kan iemand me de contactgegevens van een reparatiewerkplaats geven, $4,5K klinkt belachelijk.
Je kunt de onderdelen op Ebay krijgen.