Fiat 500 Forum banner

Fiat 500e 2016 probleem met beperkte vermogensmodus

1.2K views 16 replies 3 participants last post by  Electric Tire Shredder  
#1 ·
Hallo - we hebben de 12V-batterij vervangen en nu start de auto niet. Er staat beperkte vermogensmodus met een rode schildpad en een oranje auto met een ! In het midden van de oranje auto. We hebben geprobeerd de minpool eraf te halen en vervolgens weer terug te plaatsen en de auto 5 keer aan en uit te zetten. We hebben ook geprobeerd hetzelfde te doen met het verwijderen van de pluspool. Niets leek te werken om de fout te verhelpen, zodat we de EV konden starten. Suggesties? Bedankt!
Image
 
#3 ·
Hallo - we hebben de 12V-batterij vervangen en nu start de auto niet.... Suggesties?
Gebaseerd op 9+ jaar analyse van elk storingsrapport op dit forum en het andere, is dat vrij gebruikelijk.

de auto 5 keer aan en uit gezet.
"Uit" werkt meestal alleen als het de tijd heeft om de "slaap"-modus te bereiken: je moet hem 2 minuten of langer uit laten staan, waarbij er geen deur of achterklep wordt geopend OF gesloten. Elke beweging van het vergrendelingsmechanisme kan hem wakker maken en je moet de countdown van 2 minuten opnieuw starten.

Het moet waarschijnlijk gewoon in de slaapstand worden gezet, dan de vochtigheidssensor en de 12V negatief gedurende 5 minuten loskoppelen en ALLEEN de 12V weer aansluiten, waarbij de sensor tot het einde der tijden of als je de auto verkoopt aan iemand die je haat, losgekoppeld blijft, omdat het hem kan doden.
 
#4 ·
Soms lost een korte 12V-reboot het niet op, maar er zijn nog een aantal eenvoudige dingen om te proberen, waaronder het volgende:
  • Koppel de 12V-minpool los gedurende 30+ uur terwijl de auto in slaapstand staat, sluit hem weer aan en kijk of het werkt.
  • Koppel de 12V-minpool los terwijl de auto in slaapstand staat, trek vervolgens de HV-zekering onder de achterbank* er 5 minuten uit, plaats hem dan terug en zorg er VOOR dat de zwarte hendel absoluut verticaal staat bij het plaatsen, sluit vervolgens de 12V weer aan en kijk of het werkt.
* Klik om te vergroten, of scroll naar beneden, wat de rode tekst onderaan ook laat zien:
Image
 
#6 ·
Update:
  • @Mrhead heeft de vochtigheidssensor losgekoppeld en zo gelaten, en de 12V 5+ minuten losgekoppeld.
  • Dat werkte niet, dus hebben ze, terwijl de auto sliep, de 12V weer losgekoppeld & de HV-zekering, gedurende 5+ minuten, HV weer aangesloten en daarna 12V.
  • Dat werkte ook niet, dus hebben ze, terwijl de auto weer sliep, de 12V losgekoppeld en daarna de HV, om een herstart van 30+ uur uit te voeren.

* Ik denk dat hij sliep, maar ik denk niet dat dat er echt toe doet, zoals de herstartvolgorde.
 
#7 ·
@Mrhead heeft de BPCM500e "Jafa"-app geladen op een Windows-laptop, voor het geval ze besluiten een OBDLink.com SX-kabel te kopen om eventuele resterende glitches van de 10 "Primaire" computermodules te verwijderen.

Ze hebben ook de gratis AlfaOBD.com "demo"-app geladen om de contactoren te controleren indien nodig*, en om de glitches te verwijderen als "Jafa" geen verbinding maakt.

* In het onwaarschijnlijke geval dat de contactoren zijn uitgeschakeld, is het ongeveer $60 levenslange AlfaOBD-lidmaatschap nodig om ze in te schakelen.
 
#10 ·
Samenvatting:
  • 30+ uur 12V/HV herstart + "Jafa" * Het wissen van de primaire code maakte het mogelijk om te rijden, maar waarschuwingen bleven bestaan.
  • 10 slaapcycli hebben de waarschuwingen niet verwijderd.
  • Slaap, wissen, slaap, wissen, slaap verwijderde de waarschuwingen.
* BPCM500e app, details in "Jafa App Download" op mijn "Site Map" (klik hier).
 
#13 ·
  • 30+ uur 12V/HV herstart + "Jafa" Primaire code wissen maakte het mogelijk om te rijden, maar waarschuwingen bleven bestaan.
  • 10 keer slapen verwijderde de waarschuwingen niet.
  • Slapen, wissen, slapen, wissen, slapen verwijderde de waarschuwingen.
Trouwens, dit was na het volgende:
  • Zonder waarschuwing vooraf stierf de 12V, wat een veelvoorkomende oorzaak van storingen lijkt te zijn. Mijn theorie is dat het de computers blootstelt aan een spanning onder hun voorkeursbereik.
  • De 12V werd vervangen met de vochtigheidssensor aangesloten, wat ook een oorzaak van storingen lijkt te zijn.
  • Omdat de auto nog steeds niet wilde starten, werd een standaard OBD-tool met een eigen scherm aangesloten, waarvan is gemeld dat het daadwerkelijk een aantal 500Es doodt, wat ronduit verachtelijk is van Fiat om zo'n auto op de markt te brengen.

Met andere woorden, het had een trifecta van storingsoorzaken en werd nog steeds bestuurbaar na "slechts" een herstart van 30 uur en 3 klikken op een gratis app met een kabel van $45.