Fiat 500 Forum banner

LED-koplampen monteren op 500e Rood

32K views 79 replies 19 participants last post by  Karlmb  
#1 ·
Ik kon vorige week een nieuwe Red edition kopen (ik wilde een rode auto!), maar kon de opties die ik wilde niet hebben. Heeft iemand ervaring met het monteren van LED-koplampen (alleen voor offroad-gebruik) en zo ja, zou u een fabrikant/model aanbevelen? Hartelijk dank, Mark

#3 ·
Voor de 1e generatie zoals de @DenCon509 Pop & mijn '13 500e, werken deze FANTASTISCH. Net zo goed als de geweldige OEM eGolf LED's:

"Hikari acme x" op Amazon. Zorg ervoor dat je de 2022 "Hyperstar"-versie krijgt, in het juiste modelnummer voor de auto.
Ik durf te wedden dat ze ook geweldig zouden werken op de 2e generatie 500e ALS deze ook projector koplampen heeft zoals de 1e generatie, geen reflector koplampen.

Ik heb erover gepost op het 1e generatie Fiat 500 forum hier:
LED's die zonder fouten werken

& een paar posts later in die thread schreef ik een recensie, & daarna later een paar modelspecifieke installatietips voor die exacte LED-lampen.

#4 ·
Ik heb een paar Auxito-lampen geprobeerd
https://www.amazon.com/gp/product/B09LCYQ4HM/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o02_s00?ie=UTF8&psc=1,
maar ze waren niet rotationeel verstelbaar (clockable) en ik kon geen fatsoenlijk licht op de weg krijgen.
De lampen van vandaag zijn van Car Rover.
https://www.amazon.com/gp/product/B09G366S24/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&th=1
Ja, ze zijn clockable en gingen er vrij gemakkelijk in. Het licht op de weg is aanzienlijk beter en ik vind de zijwaartse koelventilatoren prettig.

#6 ·
Ik ben het ermee eens, daarom heb ik het pas genoemd toen @DenCon509 zijn 1e generatie ter sprake bracht.

Echter, beide generaties hebben projector koplampen, toch? (behalve alle 2e generaties met OEM LED's) Zo ja, dan had ik dezelfde lampen gekozen, behalve misschien als de OEM LED lampen passen:

Ik begon mijn onderzoek "vanaf nul", omdat het leek alsof LED's beter zijn geworden, zelfs sinds de laatste rapporten die ik had gezien. Dus ik koos degene met 4,5 sterren van 2.316 Amazon beoordelingen voor veel verschillende auto's. De enige onvolmaakte rapporten die ik zag, waren met reflector koplampen.

Ik ben ZEER tevreden met mijn keuze. Ik had $57 kunnen besparen door te kiezen voor slechts 4,3 sterren van 395 beoordelingen. Maar als ik dan net zo onder de indruk zou zijn als @DenCon509 lijkt te zijn, zou ik me afvragen hoeveel beter de Hikari lampen zijn.

#9 ·
Ik kon vorige week een nieuwe Red edition kopen (ik wilde een rode auto!), maar kon de opties die ik wilde niet hebben. Heeft iemand ervaring met het monteren van (alleen voor offroad gebruik) LED-koplampen en zo ja, zou hij een fabrikant/model aanbevelen? Veel dank, Mark
Dus ik heb ontdekt dat de nieuwe 2e generatie 500e H19-lampen gebruikt. Het is bijna onmogelijk om H19 LED-lampen in het VK te vinden, maar ik heb een paar Osram HL gen 2-lampen op een Franse site opgespoord. Zal voor- en nafoto's plaatsen als ik ze installeer. Uiteraard alleen off-road gebruikt…

#11 ·
Dus ik heb net de linkerkant (rechterkant als je naar de voorkant van de auto kijkt) gemonteerd en het was erg priegelig omdat ik vrij grote handen heb! Lijkt te branden, maar de echte test komt na zonsondergang! Het lijkt gek dat Fiat de 'oogleden' en achterlichten standaard als LED's monteert, maar de modellen met minder specificaties halogeenkoplampen krijgen en de kleine 'zijkant'- of DRL-lampen ook halogeen zijn. Ik heb nu een mooi wit ooglid en een hoofdkoplamp en een klein geel 5 watt lager DRL! Ideeën om deze ook te vervangen en hoe kom je er in hemelsnaam bij?

#12 ·
Dus ik ben er net in geslaagd om de linkerkant (rechterkant als je naar de voorkant van de auto kijkt) te monteren en het was erg priegelig omdat ik vrij grote handen heb! Lijkt te branden, maar de echte test komt na het donker worden! Het lijkt gek dat Fiat de 'oogleden' en achterlichten standaard als LED's monteert, maar de modellen met minder specificaties halogeen koplampen hebben en de kleine 'zijkant'- of DRL-lampen ook halogeen zijn. Ik heb nu een mooi wit ooglid en een hoofdkoplamp en een klein, onkruidig ​​geel 5 watt lager DRL! Ideeën om deze ook te vervangen en hoe kom je er in godsnaam bij?
@Leccy Red
Kunt u mij vertellen welke LED-lamp u voor de koplampen heeft gekocht? Als u mij de URL zou kunnen geven, zou ik u eeuwig dankbaar zijn. Hebben ze u aan de andere kant problemen met de CANBUS bezorgd of geven ze geen foutmelding? Heel erg bedankt

#13 ·
Dit verhaal evolueert. Hoewel op hun website staat dat het H19 Osrams zijn, ben ik nu van mening dat Osram zo'n lamp niet maakt! Hier is de link naar de Franse site 2x bulbs ledriving hl h19 gen2 12v 24v osram 9726cw - France-Xenon waar ze duidelijk H19 vermelden, maar de lampen die ze leverden zijn H4, zie foto van de doos. Ik heb ze gemonteerd en hoewel ze de voorkant van de auto er veel beter uit laten zien, zijn de stralen overal verspreid. Ik heb de leverancier aangeschreven, maar tot nu toe geen reactie.

#14 ·
[ATTACH type="full" alt="Graphical user interface, website

Description automatically generated"]111961[/ATTACH]
Dus het Franse bedrijf france-xenon.com heeft me geantwoord dat H4 en H19 compatibel zijn. De stekkers en de montage zijn hetzelfde, maar qua patroon totaal verschillend. Ze verkopen beide producten naast elkaar op hun website tegen verschillende prijzen en verzenden toch de H4-versie als je H19 bestelt!!! Ik had exact dezelfde units voor £20 minder kunnen kopen bij Amazon. Vermijd dit bedrijf.

Attachments

#15 ·
[ATTACH type="full" alt="Graphical user interface, website

Description automatically generated"]111961[/ATTACH]
Dus het Franse bedrijf france-xenon.com heeft me geantwoord dat H4 en H19 compatibel zijn. De stekkers en de houder zijn hetzelfde, maar qua patroon totaal verschillend. Ze verkopen beide producten naast elkaar op hun website tegen verschillende prijzen en verzenden toch de H4-versie als je H19 bestelt!!! Ik had exact dezelfde units voor £20 minder kunnen kopen bij Amazon. Vermijd dit bedrijf.
Het zijn oplichters. In feite zijn H4- en H19-lampen uiterlijk hetzelfde, maar het verandert drastisch hoe ze licht uitstralen. De straal moet geconcentreerd zijn in de H19, terwijl deze in de H4 verspreid is. H4-lampen kunnen niet worden gemonteerd in een auto waarvan de koplamp is voorbereid om H19-lampen te monteren, zelfs als ze perfect passen. Je kunt geen H4-lampen monteren in een auto waarvan de koplamp is voorbereid om H19-lampen te monteren, zelfs als ze perfect passen. Bedankt voor de informatie, ik weet waar ik de lampen niet moet kopen. Ik zal blijven zoeken.

#16 ·
Ik heb Amazon afgezocht naar H19 en helemaal niets echt gevonden, zelfs geen halogeen. Misschien worden ze niet gebruikt op een auto die in Amerika wordt verkocht, en aangezien Amazon weet waar ik ben, worden ze eruit gefilterd.

Misschien kan een van jullie Amazon controleren op Hikari en kijken of ze daar H19 aanbieden. Ik heb de Hikari "HyperStar" gekocht, omdat ze ZO veel GEWELDIGE beoordelingen hadden op veel verschillende auto's met projector koplampen, en ze bleken VERBAZINGWEKKEND te werken in mijn 500e van de 1e generatie.

#17 ·
Ik heb Amazon afgezocht naar H19 en helemaal niets gevonden, zelfs geen halogeen. Misschien worden ze niet gebruikt in auto's die in Amerika worden verkocht, en aangezien Amazon weet waar ik ben, worden ze eruit gefilterd.

Misschien kan een van jullie op Amazon zoeken naar Hikari en kijken of ze daar H19 aanbieden. Ik heb de Hikari "HyperStar" gekocht, omdat ze ZOVEEL GEWELDIGE beoordelingen hadden op veel verschillende auto's met projector koplampen, en ze bleken VERBAZINGWEKKEND te werken in mijn 500e van de 1e generatie.
Uit mijn onderzoek blijkt dat alleen de nieuwe 500e en een paar Kia-modellen H19 gebruiken. Er is een man uit jouw buurt die YouTube-video's plaatst van een complete LED-upgradekit voor Kia's. Ik zal kijken of ik het kan vinden.

#21 ·
Echt geïnteresseerd om te zien hoe het je vergaat. De bestaande H19 halogeen is een gecombineerde groot/dimlicht en het andere wolfraamlicht is een W5 die in de behuizing zit. Wat bedoel je met het grootlicht en het stadslicht?
Sorry voor mijn slechte uitleg. Ik heb aan de ene kant de h19 lamp gekocht (dim- en grootlicht) en aan de andere kant de lamp die het parkeerlicht voor de binnenkant van de koplamp maakt. Ik hoop dat ik het pakket snel krijg en de test doe.

#23 ·
Als je ze ontvangt, kun je wat close-up foto's van de units plaatsen, maar laat ons ook weten hoe het monteren is gegaan. Toen ik de Osram H4-lampen probeerde (waarvan ik had vernomen dat ze compatibel waren met H19), hadden ze een mooie witte kleur en lichtbundel, maar het was allemaal overal. Geweldig om foto's te zien van dimlicht en grootlicht met één halogeen en één nieuwe LED H19. Succes!

#24 ·
Als je ze ontvangt, kun je dan wat close-up foto's van de units plaatsen, maar ons ook laten weten hoe het monteren ging. Toen ik de Osram H4-lampen probeerde (waarvan mij was verteld dat ze H19-compatibel waren), hadden ze een mooie witte kleur en bundel, maar het was allemaal overal. Geweldig om foto's te zien van dim- en grootlicht met één halogeen en één nieuwe LED H19. Succes!
Reken maar. Ik zal een gedetailleerde review van het product doen zodra ik het kan proberen. Naar verluidt komen ze volgende week maandag bij mij aan. Ik hoop je dinsdag of woensdag iets te kunnen vertellen.

Bedankt!

#29 ·
Ik heb de verandering al kunnen doorvoeren. Het is vrij eenvoudig, hoewel je de elektronica dan op een veilige plek moet plaatsen, maar er is een gat waarmee je hem aan het chassis kunt haken en hem goed kunt laten zitten. De h19-lamp is heel gemakkelijk te vervangen. Je duwt van onder naar boven en hij komt in één stuk eruit. Positie één is wat ingewikkelder als je grote handen hebt. Het is om hem 180º tegen de klok in te draaien en hij komt er met de beugel uit. Je trekt de lamp eruit en vervangt hem door de LED-lamp.

Ze lichten veel meer op (nu heb ik de koplampen in positie 1), maar ze snijden goed en tot nu toe zonder problemen.

Ik heb het pakket hier gekocht: Xenonpertutti

#30 ·
Ik heb de wijziging al kunnen doorvoeren. Het is vrij eenvoudig, hoewel je de elektronica dan op een veilige plaats moet plaatsen, maar er is een gat waarmee je hem aan het chassis kunt haken en hem goed kunt laten zitten. De h19-lamp is heel gemakkelijk te vervangen. Je duwt van onder naar boven en hij komt in één stuk uit. Positie één is iets ingewikkelder als je grote handen hebt. Het is om hem 180º tegen de klok in te draaien en hij komt eruit met de beugel. Je trekt de lamp eruit en vervangt hem door de LED-lamp.

Ze lichten veel meer op (nu heb ik de koplampen in positie 1), maar ze snijden goed en tot nu toe zonder problemen.

Ik heb het pakket hier gekocht: Xenonpertutti

View attachment 112260
View attachment 112261
Wow, dat ziet er veel beter uit. Hoe gemakkelijk is dit te doen voor iemand die geen ervaring heeft met het plaatsen van ingewikkelde dingen?
Zijn de instructies vrij eenvoudig? Zou je zeggen dat het misschien 30 minuten duurt? Bedankt voor je hulp!

#37 ·
Bedankt, dat wordt gewaardeerd. Die Italiaanse gesproken instructies zijn klassiek! Sorry, het is een beetje moeilijk te begrijpen wat je bedoelt met het maken van een kruis - als je een paar foto's kunt sturen, zou dat super nuttig zijn. Bedankt voor je tips al!
Ik verwijs naar het maken van een paar kruissneden in de achterste plastic koplampafdekking, zodat de draden erdoorheen kunnen worden geleid. Als je de montage doet zoals ik het doe, moet je er twee doorvoeren, degene die de ballast voedt en degene die van de regeleenheid naar de lamp gaat. Ik heb geen foto's van mijn afdekking gemaakt, maar het idee is zoiets als dit bijgevoegd.

Image

#35 ·
Wauw! Dat is een hoop extra elektronica. Toen ik de Osram H4 LED's installeerde, was er helemaal niets en ze werkten prima, maar natuurlijk was het patroon totaal verkeerd. Hartelijk dank voor je berichten. Ik ga de sprong wagen en bestellen van de Italiaanse site, zij het met hulp van een collega op mijn kantoor in Milaan :)

#36 ·
Wow! Dat is een hoop extra elektronica. Toen ik de Osram H4 LED's monteerde, was er helemaal niets en ze werkten prima, maar natuurlijk was het patroon helemaal verkeerd. Hartelijk dank voor je berichten. Ik ga de sprong wagen en bestellen van de Italiaanse site, zij het met hulp van een collega in mijn kantoor in Milaan
Graag gedaan. We zijn op het forum om elkaar te helpen.

Laat het ons weten als je het hebt. Je moet twee producten bestellen, het h19 lampenpakket en de w5w parkeerlampen.

#43 ·
Ik heb mijn LED-koplampkit en de W5W-lampen van XenonXtutti ontvangen en ze zondag gemonteerd (althans de koplampen). Zoals je op de foto's van Rollerleg zult zien, worden ze geleverd met twee zwarte dozen - de eerste is voor LED-drivers, denk ik, en de tweede voor de Canbus? Ik heb het geprobeerd met alleen de eerste doos en ze werken perfect, dus een aanzienlijke vermindering van bekabeling en zwarte dozen. Ik heb geprobeerd de W5W-lampen te monteren, maar mijn handen zijn gewoon te groot om ze te bereiken, dus ik wacht tot mijn dochter even langskomt. Ze heeft heel kleine handen en is ook een capabele monteur! De koplampen werken erg goed met een goede afsnijding, maar de voorkant ziet er nog steeds zo raar uit met een mengsel van mooi wit licht en een beetje geel! Denk eraan, bestel de (vermeende) Osram H19 LED's niet van FranceXenon, want het zijn gewoon standaard H4's en het lichtbeeld is gewoon rommel. Hoewel ik mijn geld via PayPal heb teruggekregen, adverteert het Franse bedrijf ze nog steeds als H19's en beweert het dat ze precies hetzelfde zijn als H19's!!!

#44 ·
they come with two black boxes - the first is for LED drivers I believe and the 2nd for the Canbus? I tried with just the first box and they work perfectly so a significant reduction in cabling and black boxes.
Dank u voor het uitvoeren van die test!

Persoonlijk vind ik meerkleurige lichten niet erg. Ik vind de achterkant van een auto er prima uitzien met witte, amberkleurige (knipperlichten) en rode lichten, en de voorkant met witte, gele en amberkleurige lichten.