Fiat 500 Forum banner

Vraag over de installatie van de achteruitrijcamera

48K views 23 replies 10 participants last post by  Ke22  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik ben in Australië en heb net een Fiat 500 Lounge model voor mijn vrouw gekocht. Ik wilde deze http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=371366716773&alt=web "yada" achteruitrijcamera installeren om veiligheidsredenen, aangezien we een kind verwachten. Ik heb dit echter persoonlijk nog nooit gedaan en als ik een technicus dit laat doen, kost het extra $100+ en ben ik er niet eens zeker van dat ze alles van de auto weten. Dus ik wil het zelf proberen en aangezien de achteruitrijcamera draadloos is en het scherm gewoon van stroom wordt voorzien via de sigarettenaansteker, denk ik dat de installatie niet moeilijk zal zijn. Maar zoals ik al zei, ik heb het nog nooit eerder gedaan en hoewel ik een paar video's op YouTube heb bekeken waarin mensen het in vrachtwagens / normale sedans installeren, ben ik een beetje bezorgd dat de Fiat 500 misschien andere bedrading heeft op het achteruitrijlicht en er is geen video/foto van iemand die de achteruitrijcamera op de Fiat 500 installeert. Daarom vraag ik me af of jullie het al eerder hebben gedaan en zo ja, of jullie ons foto's/video's van de installatie kunnen sturen of dat jullie weten of er een link is naar een andere website, wat een grote hulp zou zijn.

Bedankt

Asj1031

#2 ·
Ik heb dit in mijn Abarth (heb de achteruitkijkspiegel nog niet aangesloten, moet ik toegeven) en denk dat je het misschien als optie zou willen overwegen.

http://www.amazon.com/gp/product/B010H0SL9O

Dit is een vrij eenvoudige installatie en de extra spiegelgrootte is erg mooi. Ik vind het het beste om de camera na ongeveer 30 seconden te laten verlopen en te laten verdwijnen, echt een mooi apparaat. Het is ook goedkoper en de kabelgeleiding is zo ongeveer alles waar je je zorgen over hoeft te maken en dat zou niet al te moeilijk moeten zijn.

Welkom op het forum. :cool:

#3 ·
Hallo Tweak,

Bedankt voor de link! Ik zou ze moeten bekijken, want ik vroeg me ook af of ik ook een blackbox kan krijgen en uw suggestie is misschien wel de beste optie die er is. Maar een paar vragen over het aansluiten van de camera op het achteruitrijlicht. Ik merkte dat bij Fiat 500 (ik neem aan dat het hetzelfde zou zijn voor Abarth), de bedrading voor het achteruitrijlicht een beetje anders is dan bij andere voertuigen, waarbij de bedrading is aangesloten op de socket die in de achteruitrijlichtunit wordt gestoken. Daarom ben ik benieuwd
A) welke twee draden zijn de positieve en negatieve draad voor het achteruitrijlicht
B) als het me lukt om in het verkeerde licht te splitsen/aansluiten, vraag ik me af hoe moeilijk het zou zijn om het terug te veranderen.
Sorry, mijn vraag is misschien een beetje dom voor de experts, maar ja, aangezien het mijn eerste keer is dat ik iets aanpas, wil ik gewoon extra voorzichtig zijn.

Bedankt

Asj1031

#4 ·
Ik heb net besloten om een Yada cam te kopen, gewoon omdat hij draadloos is, dus geen draden nodig zijn van achter naar voren, omdat ik niet erg ervaren ben met dit soort werk. Ik vraag me alleen af, welke twee draden de positieve achteruitrijdraad en de negatieve achteruitrijdraad zijn van de onderstaande foto????? *Wanhopig en enthousiast om dit weekend mijn achteruitrijcamera aan te sluiten*

Attachments

#6 ·
Ik heb net besloten om een yada cam te kopen, gewoon omdat hij draadloos is, dus er hoeven geen draden van achter naar voren te lopen, omdat ik niet erg ervaren ben met dit soort werk. Ik vraag me alleen af, welke twee draden zijn de positieve achteruitrijdraad en de negatieve achteruitrijdraad van de foto hieronder????? *Wanhopig en enthousiast om dit weekend mijn achteruitrijcamera aan te sluiten*
Hmm, dit is een zeer goede vraag en zoals gezegd had ik de achteruitrijcamera nog niet aangesloten, maar alleen de cameraresolutie en dergelijke getest. De kwaliteit is goed, maar nog niet aangesloten op de achteruitrijlichten. Ik zou graag willen kijken en zien welke hulp ik kan bieden, maar ik ga morgen de stad uit en het regent (en dat al de hele dag...sucks). Hopelijk heeft iemand anders een antwoord, maar zo niet, dan kan ik proberen te helpen als ik tijd heb als ik terug ben. Ik heb afspraken en een zeer lange inhaalslag als ik terug ben, dus ik beloof niet dat het snel zal gaan! Waarschijnlijk heb je het wel uitgevogeld of heeft iemand gereageerd, dus ik bied mijn excuses aan voor de timing op dit moment.
Draadloos kan een mooi alternatief zijn, maar koop kwaliteit, want sommige bieden niet de beste kwaliteit.

#5 · (Edited)
Probeer deze organische omgekeerde sensor!

Attachments

#7 ·
Ik heb een bedradingsschema gevonden, maar de woorden op het achterlicht lijken een beetje wazig! Ik betwijfel of iemand zal antwoorden, aangezien de meeste mensen zich niet echt druk maken over het installeren van een achteruitrijlicht op deze kleine auto's!! Ik denk dat de optie is om te wachten. Maar het is allemaal goed, want het duurt nog wel even voordat ik de camera krijg die ik besteld heb. Bedankt voor je bericht in ieder geval!! En rijd voorzichtig!

Attachments

#8 ·
Gelukt om een bedradingsschema te vinden, maar de woorden op het achterlicht lijken een beetje wazig! Ik betwijfel of iemand het zal beantwoorden, aangezien de meeste mensen zich niet echt druk maken over het installeren van een achteruitrijlicht op deze kleine auto's!! Ik denk dat de optie is om te wachten. Maar het is allemaal goed, want het duurt nog wel even voordat ik de camera krijg die ik heb besteld. Bedankt voor je bericht in ieder geval!! En rijd voorzichtig!
Niet gemakkelijk te beantwoorden, denk ik. Ik ben terug van het evenement...het heeft de hele tijd geregend, maar we hebben harder dan ooit geduwd en veel gegleden, maar geen ongelukken of problemen...misschien iets meer plezier dan normaal vanwege het extra gevaar, denk niet dat iedereen dat zo voelde. :D Iedereen vond het leuk, maar sommigen zouden het niet MEER een kick en meer plezier vinden. :)

#11 ·
Ik ben hier ook in geïnteresseerd. Ik ben van plan een achteruitrijcamera te monteren, waarschijnlijk onder de achterste plint, met een draadloze videosender om het leggen van kabels te minimaliseren. Inderdaad, met een draadloze unit zou ik de hele opstelling in de achterklep kunnen hebben, behalve één ding: de stroombron.

Blijkbaar zijn de kentekenplaatlampen van het canbus-type, wat betekent dat als ik stroom voor de camera van hun draden afneem, de auto een storing geeft? Wat zou de dichtstbijzijnde 12V-bron zijn? Kofferbakverlichting?

#12 ·
Ik ben hier ook in geïnteresseerd. Ik ben van plan een achteruitrijcamera te monteren, hoogstwaarschijnlijk onder de achterste plint, met een draadloze videozender om het leggen van kabels te minimaliseren. Inderdaad, met een draadloze unit zou ik de hele opstelling in de achterklep kunnen hebben, behalve één ding: de stroombron.

Blijkbaar zijn de kentekenplaatlampen van het canbus-type, wat betekent dat als ik stroom voor de camera van hun draden afneem, de auto een storing zal geven? Wat zou de dichtstbijzijnde 12V-bron zijn? Kofferbakverlichting?
Sommige, misschien de meeste, worden aangesloten op de achteruitrijlichten, voor zover ik weet.

#14 ·
Dus.... Hoe sluit ik mijn achteruitrijcamera aan? Sorry, ik ben nieuw in auto-doe-het-zelf en ik heb geen idee waar je het over hebt lol. Ik heb geprobeerd een auto-elektricien mijn draadloze camera te laten installeren en hij zei dat het blijkbaar niet kan op een Fiat 500, wat volgens mij niet waar is, aangezien ik 500's met achteruitrijcamera's heb gezien.....

#16 ·
Dat zou geweldig zijn... Weet u welke de positieve draad en de aardedraad is??? Ik ben trouwens in Australië en mijn kleine Fiat is gemaakt in Polen in plaats van in Mexico (voor auto's in de VS denk ik). De reden waarom de auto-elektricien het niet kon installeren, was alleen omdat de stroom die uit de draden kwam te zwak was of zoiets.

Attachments

#18 ·
De positieve draad van het achteruitrijlicht is de grijsgroene draad. De negatieve draad is de effen zwarte draad die aarde levert voor alle achterlichten
/Hoe zit het met een constante stroombron?
Ik wil de achteruitrijcamera in de 'altijd aan'-modus aansluiten, zodat deze onafhankelijk van de achteruit kan worden gebruikt.
Is er ergens achterin een plek voor constante stroom?

#19 ·
Installeer een zekeringhouder van het type "add-a-circuit" bij de zekeringkast en trek een draad van daar naar de plek waar je hem nodig hebt.

Kortom, je trekt een zekering die constant stroom heeft eruit, steekt die zekering in een van de zekeringposities in de houder, steekt de houder in de nu lege positie in de zekeringkast en steekt de zekering voor je camera of wat dan ook in de andere zekeringgleuf in de houder.

Ze zien er zo uit en kosten een paar dollar bij een auto- of elektronicawinkel.

Attachments

#20 ·
De auto is slechts 11 voet lang. Waar heb je een camera voor nodig? Herinnert niemand zich dat je je hoofd omdraait? Over de schouder kijken. Misschien zelfs een deur openen? Ach ja.:rolleyes:

• Like
Reactions: stansoonnapa
#22 ·
Er zijn draadloze dashcams op zonne-energie. Geen bedrading nodig.

#23 ·
Er zijn draadloze dashcams op zonne-energie. Geen bedrading nodig.
Dat is de tweede keer in dit draadje dat je niet hebt gelezen waarom de OP specifiek een achteruitrijcamera wil: om zijn kind te beschermen. Het is één ding om een bericht te overlezen en te antwoorden zonder het daadwerkelijk te lezen, maar dat op een respectloze manier te doen, is een geweldige manier om mensen van een forum weg te jagen.