Fiat 500 Forum banner

Knipperende kilometerteller na stereo-installatie / Proxy-uitlijning?

14K views 6 replies 3 participants last post by  premier0815  
#1 ·
Ik heb een aftermarket Android-autoradio geïnstalleerd en de kilometerteller begon te knipperen in de accessoiremodus en na het inschakelen van het contact. Twee keer geprobeerd de negatieve draad van de accu 15 minuten los te koppelen. De andere snelle oplossing geprobeerd: de contactsleutel in de accessoiremodus draaien, de alarmlichten aan en uit zetten, de sleutel eruit halen en de sleutel erin steken om de auto te starten.

Ik denk dat ik een Proxy-uitlijning moet uitvoeren met de AlfaOBD-app voor pc, OBDLink MX+ en een gele kabel.

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Omdat AlfaOBD geen iPhone-app heeft, verwacht ik dat ik mijn laptop via Bluetooth op het OBD-apparaat aansluit.

Alle inzichten worden zeer gewaardeerd.

#2 · (Edited)
Ik heb dit niet ervaren omdat ik de originele stereo heb, maar ik kan wel wat algemeen advies geven.

Ten eerste, zoals je hebt ervaren, heeft de verandering van stereo van fabriek naar aftermarket de knipperende kilometerteller veroorzaakt.

* Knipperende kilometerteller = Auto heeft een Proxy Alignment nodig met Alfa OBD of MES (MultiECUscan).

* Proxy Alignments worden aanbevolen om ALLEEN te worden uitgevoerd via een BEDRADE verbinding met de pc of MAC.

De reden hiervoor is dat het laatste wat je wilt dat er gebeurt tijdens een Proxy Alignment, een "verbreking" van de Wi-Fi- of Bluetooth-verbinding is, die mogelijk je ECU (Vehicle Computer) "breekt" vanwege een onvolledige configuratie.

Ik hoop dat dit helpt en sluit de lus door deze thread voort te zetten, zodat anderen van je ervaring kunnen leren.

Foto's worden ook aanbevolen, want ze zeggen meer dan 1000 woorden en wie houdt er niet van foto's?! ;)

#3 ·
Ik heb dit niet ervaren omdat ik de originele stereo heb, maar ik kan wat algemeen advies geven.

Ten eerste, zoals je hebt ervaren, heeft de verandering van stereo van fabriek naar aftermarket de knipperende kilometerteller veroorzaakt.

* Knipperende kilometerteller = Auto heeft een Proxy Alignment nodig met Alfa OBD of MES (MultiECUscan).

* Proxy Alignments worden ALLEEN aanbevolen om te worden uitgevoerd via een KABELGEBONDEN verbinding met de pc of MAC.

De reden hiervoor is dat het laatste wat je wilt dat er gebeurt tijdens een Proxy Alignment, een "verbreking" van de Wi-Fi- of Bluetooth-verbinding is, die mogelijk je ECU (Vehicle Computer) "beschadigt" als gevolg van een onvolledige configuratie.

Ik hoop dat dit helpt en sluit de lus door deze thread voort te zetten, zodat anderen van je ervaring kunnen leren.

Foto's worden ook voorgesteld, want ze zijn 1.000 woorden waard en wie houdt er niet van foto's?! ;)
Heel erg bedankt voor de info! Ik zal deze week de benodigde apparatuur aanschaffen en hopelijk lost dat het probleem op.

#6 ·
Misschien heb ik gewoon geluk gehad (5 keer?) door de mijne met Bluetooth te doen, maar het voerde WEL 4 onvolledige configuraties uit en werkte uiteindelijk prima :unsure:. Het moest 5 verschillende configuraties uitvoeren, en voor elk ervan eindigde het en toonde het alleen "..." aan het einde van de volgende, zonder "voltooid". Dus elke keer startte ik de uitlijning opnieuw en voltooide het de volgende configuratie, maar niet die daarna, totdat het na 5 uitlijningen eindelijk klaar was:

Ik ben er vrij zeker van dat minstens een of twee anderen succesvolle proxy-uitlijningen met Bluetooth hebben gemeld, maar het lijkt nog steeds verstandiger om een kabel te gebruiken, voor het geval dat.