Fiat 500 Forum banner

servicemelding resetten

1 reading
14K views 16 replies 8 participants last post by  Karlmb  
#1 ·
Ik heb mijn 2022 500e prima naar een niet-Fiat garage gebracht voor een servicebeurt, aangezien er geen Fiat garage in de buurt is. Helaas konden ze de servicemelding niet resetten, weet iemand hoe dit moet?

#4 ·
Ik heb mijn 2022 500e prima naar een niet-Fiat garage gebracht voor een servicebeurt, omdat er geen Fiat garage in de buurt is, helaas konden ze de servicemelding niet resetten, weet iemand hoe dit moet?
Omdat er een Security Gateway (SGW) is ingebouwd in de 2e generatie 500e op een manier die voorkomt dat SGW By-Pass apparaten worden gebruikt, kunnen alleen dealers of onafhankelijke garages met de FCA WiTech2 tool de reset uitvoeren.
Ik gebruik een Alfa Romeo onafhankelijke garage in Pershore met WiTech2 die dit waarschijnlijk voor u kan doen.
Ik geloof dat er alternatieve tools zijn met functionaliteit die equivalent is aan WiTech2, maar deze zijn duur en ik ben niet op de hoogte van een in het VK gevestigde onafhankelijke garage die de investering heeft gedaan.
Er is momenteel geen haalbaar alternatief voor Witech2 in het VK, voor zover ik weet.

#10 ·
Autel-scanners (minder dan $500) en ik geloof dat TopDon nu ook service-indicaties kan resetten, maar je moet eenmalig betalen voor de mogelijkheid om automatisch te authenticeren. Belachelijk, aangezien wij de voertuigen bezitten.
Ik ben het er absoluut mee eens, ik moest mijn 500E na slechts 6 maanden naar Fiat brengen voor een eerste servicebeurt, ik dacht dat het gratis zou zijn, maar ze rekenden een fenomenale hoeveelheid voor het niets doen. Laten we zeggen dat het in euro's rond de 300€ was. Ik ben nog nooit blij geweest met de dealer en ben absoluut niet van plan om terug te keren of dit soort bedrag te betalen om de moersleutel te verwijderen.
Nu stap ik van mijn zeepkist af 😂

#6 ·
www.garagediagnostictools.co.uk stelt::

"Het Autel Fiat SGW Access-abonnement biedt klanten een handige en betrouwbare manier om toegang te krijgen tot de SGW (Security Gateway)-module in Fiat-, Alfa Romeo- en Chrysler-voertuigen. Met een abonnement van 12 maanden kunnen gebruikers het volledige potentieel van hun Autel diagnoseapparaat voor deze specifieke voertuigmodellen ontgrendelen.

Om een naadloze ervaring te garanderen, wordt klanten verzocht het serienummer van hun Autel diagnoseapparaat op te geven tijdens het afrekenproces. Het is belangrijk op te merken dat het apparaat een UK-serienummer moet hebben om de SGW-toegang mogelijk te maken. Autel heeft ongeveer 10 werkdagen nodig om het abonnement te verwerken en te activeren, waardoor SGW-toegang op het apparaat mogelijk wordt.

Het Autel Fiat Access-abonnement opent een reeks mogelijkheden en functies voor Fiat-, Alfa Romeo- en Chrysler-voertuigen. Door toegang te krijgen tot de SGW-module kunnen gebruikers geavanceerde diagnoses uitvoeren, toegang krijgen tot speciale functies en sleutelprogrammering en coderingstaken uitvoeren die specifiek zijn voor deze voertuigmerken. Het abonnement zorgt ervoor dat Autel diagnoseapparaten up-to-date blijven met de nieuwste software, waardoor gebruikers de nodige tools hebben om complexe voertuigreparaties en -onderhoud uit te voeren.

Autel geeft prioriteit aan klanttevredenheid en streeft ernaar hoogwaardige diensten te leveren. Het 12-maandenabonnement voor Autel Fiat SGW Access is ontworpen om een langere periode van toegang tot de SGW-module te bieden. Hierdoor kunnen gebruikers efficiënt en effectief werken aan Fiat-, Alfa Romeo- en Chrysler-voertuigen, waardoor ze het vertrouwen hebben om eventuele automobiele uitdagingen aan te pakken.

Let op: het Autel Fiat SGW Access-abonnement is specifiek voor Fiat-, Alfa Romeo- en Chrysler-voertuigen en is geldig voor een periode van 12 maanden. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat Autel diagnoseapparaten compatibel zijn met dit abonnement en voldoen aan de vereiste vereisten."

De kosten bedragen £150 / jaar, naast de aankoop van een Autel-apparaat.

#13 ·
www.garagediagnostictools.co.uk stelt::

"Het Autel Fiat SGW Access-abonnement biedt klanten een handige en betrouwbare manier om toegang te krijgen tot de SGW (Security Gateway)-module in Fiat-, Alfa Romeo- en Chrysler-voertuigen. Met een abonnement van 12 maanden kunnen gebruikers het volledige potentieel van hun Autel-diagnosetool voor deze specifieke voertuigmodellen ontsluiten.

Om een naadloze ervaring te garanderen, wordt klanten verzocht het serienummer van hun Autel-diagnosetool op te geven tijdens het afrekenproces. Het is belangrijk op te merken dat de tool een Britse serietool moet zijn om de SGW-toegang mogelijk te maken. Autel heeft ongeveer 10 werkdagen nodig om het abonnement te verwerken en te activeren, waardoor SGW-toegang op de tool mogelijk wordt.

Het Autel Fiat Access-abonnement opent een reeks mogelijkheden en functies voor Fiat-, Alfa Romeo- en Chrysler-voertuigen. Door toegang te krijgen tot de SGW-module kunnen gebruikers geavanceerde diagnoses uitvoeren, toegang krijgen tot speciale functies en sleutelprogrammering en coderingstaken uitvoeren die specifiek zijn voor deze voertuigmerken. Het abonnement zorgt ervoor dat Autel-diagnosetools up-to-date blijven met de nieuwste software, waardoor gebruikers de nodige tools krijgen om complexe voertuigreparaties en -onderhoud aan te pakken.

Autel geeft prioriteit aan klanttevredenheid en streeft ernaar hoogwaardige diensten te leveren. Het 12-maandenabonnement voor Autel Fiat SGW Access is ontworpen om een langere periode van toegang tot de SGW-module te bieden. Hierdoor kunnen gebruikers efficiënt en effectief werken aan Fiat-, Alfa Romeo- en Chrysler-voertuigen, waardoor ze het vertrouwen hebben om eventuele automobiele uitdagingen aan te pakken.

Let op: het Autel Fiat SGW Access-abonnement is specifiek voor Fiat-, Alfa Romeo- en Chrysler-voertuigen en is geldig voor een periode van 12 maanden. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat Autel-diagnosetools compatibel zijn met dit abonnement en voldoen aan de vereiste vereisten."

De kosten bedragen £ 150 / jaar naast de aankoop van een Autel-apparaat.
Het is niet goedkoop, maar aan de andere kant is de vooruitzicht om niet naar een dealer te hoeven gaan om deze eenvoudige service eenmaal per jaar uit te voeren, inderdaad verleidelijk.
Ik stuur mijn geld liever naar Autel dan naar de aftermarket-divisie van Stellantis.
En iedereen zou de mogelijkheid moeten hebben voor een nuttige OBD-toegang tot hun auto's.

#8 · (Edited)
$50 hier in de VS. Ik denk dat je een van die SGW-bypassmodules zou kunnen kopen en deze met zowat elke fatsoenlijke scanner zou kunnen gebruiken.
Zoals ik in #4 al zei, kan een SGW-bypass niet worden gebruikt op de 2e generatie 500e, omdat de SGW geen afzonderlijke entiteit is.
Ik geloof dat de SGW-functionaliteit is opgenomen in de Body Control Module (BCM) in de meest recent ontwikkelde FCA-modellen, inclusief de 500e van de 2e generatie.

#15 ·
In het Verenigd Koninkrijk heb ik een Mopar Service Plan en Extended Warranty voor mijn La Prima en dat is naar mijn mening een betere waarde dan investeren in de Autel-oplossing.
Ik ben 15 mijl verwijderd van een 'Stellantis For You' workshop die net is geopend.
In het geval dat er een significant defect optreedt, dan moet ik misschien Autel aanschaffen, maar alleen dan.