Fiat 500 Forum banner
41 - 56 of 57 Posts
Ik had hetzelfde probleem. Die auto is slecht nieuws. Ik heb hem weggedaan. Al deze Fiat-eigenaren stellen dit probleem verkeerd vast. HET IS DE MODULE. De dealer rekende me $1300. Succes. Het heeft ook mijn batterij leeggetrokken. Verschrikkelijk.. Stargaze, doe die💩alsjeblieft weg
Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb - en dat het de module is. Fiat heeft al meer dan 5 maanden geen vervangende module kunnen leveren. Heeft u hierover nog aanvullende informatie? Heeft u gewoon de radiomodule laten vervangen?

Ik weet niet zeker of u nog op deze site bent, maar ik zou het fijn vinden om van u te horen als u mijn antwoord ontvangt. Bedankt

Hé jongens en dames,

Ik heb een tijdje geleden een oplossing gepost voor de knipperende kilometerteller - Het is een eenvoudige oplossing.

Dit werkt voor mij toen ik mijn standaardradio verving door een After Market Pioneer Double Din Radio.

1> Auto staat uit
2> Draai de sleutel naar de accessoirestand, maar start de auto niet
3> Zet de alarmlichten aan en zet ze dan uit
4> Draai de sleutel naar de uit-stand
5> Haal de sleutel eruit
6> Doe de sleutel er weer in en de kilometerstand stopt met knipperen.

Ik hoop dat dit iemand helpt ......

Bedankt.....
Ik moest dit twee keer doen, maar het werkte! Mijn kilometerstand was 126.195. Dit is de eerste keer dat dit is gebeurd. Mijn Fiona is een Pop uit 2015.
Bedankt!

Ik moest dit twee keer doen, maar het werkte! Mijn kilometerstand was 126.195. Dit is de eerste keer dat dit ooit is gebeurd. Mijn Fiona is een Pop uit 2015.
Bedankt!
Ik heb dit meerdere keren geprobeerd, maar het heeft het probleem niet opgelost. Mijn Blue & Me-systeem werkt ook niet. Ik zal proberen de negatieve pool los te koppelen, zoals anderen hebben voorgesteld, en hopen dat dit het probleem oplost.

Moeder komt thuis. De kilometerteller knippert! Oh mijn God! Wat te doen!!?? Ik las over het loskoppelen van de negatieve accupool. Ga de ontsteking aanzetten terwijl deze is losgekoppeld om de resterende elektrische ladingen te ontladen. Zet de ontsteking uit. Sluit de negatieve accupool weer aan. Zet de ontsteking aan. De kilometerteller knippert niet meer. Ik zeg tegen mama...."Ik stuur je de rekening." (De dealer wilde 300 alleen om ernaar te kijken.) Ik weet niet of dit op de lange termijn zal werken, maar ze is oud. Hoeveel tijd zou er nog over kunnen zijn..... :)

Had dit probleem vandaag spontaan op mijn 500e uit 2013. Ik zette de auto uit, wachtte op de contactorklank, koppelde vervolgens de negatieve pool van de 12V-accu los en sloot deze weer aan. De klok werd ook gereset, maar de kilometerteller stopte met knipperen en Blu&Me werkte weer.

Hoi
Hetzelfde vandaag met mij. Ontdekte dat de 15A OBD-zekering in het dashboardkastje was doorgebrand, deze vervangen en alles is nu in orde.
Hoi Ed, naar welke 15 ampère zekeringen verwijs je? Ik heb een Fiat 500 uit 2015, Noord-Amerikaans model. Er zit geen zekeringkast in het dashboardkastje.

Kocht een paar weken geleden een Fiat 500 met knipperende kilometerteller en niet-functionerende Bluetooth. Heb geprobeerd de batterij los te koppelen, maar het werkte niet. Heb de blue&me-module onder het dashboardkastje vervangen door een van de sloop, bluetooth en USB werken nu wel, maar de knipperende kilometerteller blijft. Oude module was heet/warm toen deze werd verwijderd (twee, drie uur nadat de motor was uitgeschakeld), vandaar dat de oorzaak van de batterijleegloop is gevonden.

@johnsun

Hallo, ik heb vorige week precies hetzelfde probleem gehad en het opgelost. Je moet een Proxy Alignment uitvoeren om de Body Control Module (BCM) uit te lijnen met de verschillende componenten van de auto, zoals de Blue and Me module, zodat de kilometerteller niet meer knippert.
De proxy-uitlijning was eenvoudig en duurde een paar minuten toen ik de apparatuur en app had.

Hier is de thread

Ik heb een Fiat 500 Sport uit 2015
Vandaag stopte mijn Blue&Me met werken en daarna begon de ODO te knipperen. Ik heb hulp nodig bij het oplossen van het probleem. Help alsjeblieft!!
Heb je het probleem opgelost?
Ik weet dat dit heel oud is, maar ik heb net hetzelfde probleem gehad met hetzelfde model auto. Ik ben in Australië en de dealer zei net dat het vervangen van de blue and me voor een nieuwe $1250 zou kosten 😭

Had dit probleem vandaag spontaan op mijn 2013 500e. Ik zette de auto uit, wachtte op de contactorthunk, koppelde vervolgens de negatieve pool van de 12V-accu los en sloot deze weer aan. De klok werd ook gereset, maar de kilometerteller stopte met knipperen en Blu&Me werkte weer.
Ga dit later vandaag proberen. Het komt als eerste in de lijst met eenvoudige oplossingen als je op Google naar het probleem zoekt. In wezen een batterijreset voordat je overgaat op duurdere opties.

Hé jongens en dames,

Ik heb een tijdje geleden een oplossing gepost voor de knipperende kilometerteller - Het is een simpele oplossing.

Dit werkt voor mij toen ik mijn standaard radio verving door een After Market Pioneer Double Din Radio.

1> Auto staat uit
2> Zet de sleutel op Accessoire-modus maar start de auto niet
3> Zet de alarmlichten aan en zet ze dan uit
4> Zet de sleutel in de Uit-stand
5> Haal de sleutel eruit
6> Doe de sleutel er weer in en de kilometerstand stopt met knipperen.

Ik hoop dat dit iemand helpt ......

Bedankt.....
Fckin geniaal!!!! Bedankt!!!

41 - 56 of 57 Posts