Ostatnia edycja 28.09.22. Lista edycji i podziękowania na dole. Przepraszam, jeśli kogoś pominąłem (napisz do mnie na PW, jeśli tak się stało).
500e czasami wyświetla ostrzeżenie lub błąd, nawet gdy wszystko działa poprawnie, a czasami coś nie działa TYLKO z powodu błędnego kodu.
Tak naprawdę są tylko 6 rzeczy do wypróbowania. Oto lista ze szczegółami poniżej:
1. NAJPIERW sprawdź, czy nie ma wezwań do serwisu ORAZ „kampanii”. NIE używaj strony NHTSA, ponieważ pokazuje ona tylko wezwania do serwisu, a NIE krytyczną kampanię U69. Przejdź do Mopar.com, aby wprowadzić numer VIN lub kliknij tutaj: Wyszukaj wezwania do serwisu pojazdów FCA według numeru VIN | Oficjalna strona Mopar®. Wezwania do serwisu są bezpłatne u KAŻDEGO dealera FCA (takiego jak Dodge, Jeep, Ram...).
2: Jeśli czujnik wilgotności został odłączony, przejdź do kroku 3. Jeśli nie, NIE pomijaj tego kroku!
Jest tuż obok lusterka wstecznego, zmniejsza zasięg i powoduje wiele fałszywych alarmów, z których niektóre powodują, że samochód gaśnie. Włóż środkowe palce w każdy otwór w pobliżu góry i pociągnij prostopadle do szyby. Kliknij, aby powiększyć:
Jeśli nie ma tam czujnika, musisz go wykopać z podsufitki, gdzie został wepchnięty, gdy wymieniono przednią szybę.
Za pomocą małego śrubokręta lub okrągłej wykałaczki równolegle do szyby, wbij go prosto w czarny gniazdo, aby go otworzyć i wyjąć fioletową wtyczkę. Jeśli samochód nadal nie działa, przejdź do kroku 3 poniżej.
Mimo że zawsze powinieneś GO ODŁĄCZAĆ, pokrywa pasuje, z lewą stroną zaczepioną, a następnie prawą stroną zatrzaśniętą do góry prostopadle do szyby. Punkty zaczepienia/zatrzasku zaznaczone na zdjęciu.
3: Jeśli usłyszysz małe „stuknięcie” lub „da-dunk” po otwarciu lewych drzwi, przejdź do kroku 4. Jeśli nie, NIE pomijaj tego kroku!
Brak stuknięcia oznacza, że akumulator rozrusznika 12V nie aktywuje styczników akumulatora wysokiego napięcia, co jest potrzebne do ładowania lub uruchamiania samochodu. JEŚLI poczekasz kilka sekund po otwarciu drzwi, aby usłyszeć stuknięcie odłączenia, POWINIEN nastąpić również stuknięcie:
Chwyć za każdy koniec czarnej plastikowej osłony silnika i pociągnij ją prosto do góry, tak jakbyś podnosił kosz na pranie pełen mokrych ubrań. Jest prawie niezniszczalny, ale całkowicie bezużyteczny, więc zostawiam swój w szafie w garażu. Nawet jeśli akumulator przejdzie test obciążeniowy w sklepie z częściami, napięcie może być nadal zbyt niskie, więc musisz je sprawdzić na przewodach, na wypadek gdyby połączenia były wadliwe:
Po lewej, Amazon „multitester”, zaczynając od 10 USD.
Środek, 22 USD BatteryTender.com miernik.
Po prawej, 25 USD Amazon „bm2”
Podobnie jak w samochodzie benzynowym, niski akumulator rozrusznika 12 V jest najczęstszą przyczyną awarii. Nawet gdy 500e jest „martwy” według standardów samochodu benzynowego, zwykle się uruchomi, ale czasami z błędami. Może całkowicie umrzeć bez ostrzeżenia po zaledwie 2 latach normalnego użytkowania, a potem czasami nawet nie odpali z kabli, więc najlepiej mieć „BM2” za 25 USD z jednym z alarmów ustawionym na 30%, ponieważ uruchamia się niezawodnie przy 20%:
B) Włącz styczniki za pomocą aplikacji AlfaOBD za 50 USD* ze sklepu Google Play. Usterka wyłączenia stycznika jest BARDZO rzadka w porównaniu do „A” powyżej.
Jeśli masz tylko iPhone'a/iPada, spróbuj użyć laptopa/tabletu lub zapytaj znajomych, czy mają starego Androida, lub kup go za 15 USD na Amazon. Nie jest potrzebna żadna usługa, po prostu pobierz aplikację przez Wi-Fi. ELM327 KONNWEI KW902 za 17 USD z serwisu eBay połączy go z samochodem:
*1 użytkownik zgłosił, że darmowa aplikacja „demo” działała, ale potem 2 innych zgłosiło, że nie działała.
4: „Wyczyść błędy” PO krokach 2 i 3 powyżej, za pomocą OBD lub wielu cykli kluczy.
(zdjęcie z mojego idealnie działającego 500e)
Niektórzy użytkownicy twierdzą, że OBD czasami wymaga wyczyszczenia 2 lub więcej oddzielnych jednostek sterujących, 2 lub więcej razy każda, zanim pozostanie czysta, ale być może po prostu nie zauważyli drobnych instrukcji na ekranie dotyczących specjalnych pozycji klucza, takich jak „stop”, „mar” lub „avv” wymaganych do wyczyszczenia niektórych błędów:
Jeśli nie masz OBD, kody często wyczyszczą się po wyłączeniu kluczyka na 3 minuty. Powtórz w razie potrzeby, do 10 razy, ale zwykle RAZ działa u mnie, a najwięcej potrzebowałem 3 razy, wyłączony tylko na 1,5 minuty, aby ekran całkowicie sczerniał (a nie tylko bardzo ciemnoszary), ale inni użytkownicy zgłaszają potrzebę 3 minut, 5-10 razy.
5: Uruchom ponownie przez 12 V odłącz PO krokach 2 i 3 powyżej oraz po wyłączeniu kluczyka na 3 minuty bez otwierania ani zamykania drzwi lub klapy. 30-sekundowe odłączenie 12 V zadziałało u mnie, ale kiedy to zawiodło u innych użytkowników, podobnie jak 30 minut, zadziałało 30 godzin. Idealnie odłącz UJEMNY, ponieważ jest bardziej wytrzymały i nie spowoduje zwarcia klucza 10 mm (lub nawet szczypiec, w razie potrzeby) na żadnym otaczającym metalu. Dokręć go ponownie, aż nie będzie można go wykręcić z kołka ręcznie.
6: Uruchom ponownie przez HV odłącz PO krokach 2 i 3 powyżej. Jeśli Twój samochód działa, NIE próbuj tego, chyba że masz 50 USD AlfaOBD na wypadek, gdyby potrzebny był #3B:
a) Otwórz maskę i lewe drzwi i nie otwieraj ani nie zamykaj niczego innego* przez cały proces, aby uniknąć sygnału „wake up”.
b) Wyjmij kluczyk, odczekaj 3+ minuty w trybie „uśpienia”.
Wersja „Kliknij, aby powiększyć”:
c) Wyjmij pomarańczową wtyczkę, odłącz 12 V na 30+ sekund, pchnij białą część, aby otworzyć czarną część o 90º, do środka pomarańczowej części, a następnie wymień wtyczkę HV, a następnie podłącz ponownie 12 V.
JEŚLI to nie zadziała, powtórz #3B powyżej.
Niektórzy użytkownicy twierdzą, że wymagana jest inna sekwencja, ale może po prostu nie zrobili tego do końca za pierwszym razem. Istnieją co najmniej 3 inne sekwencje, ale dla KAŻDEJ z nich UPEWNIJ SIĘ, aby najpierw ZAWSZE wykonać kroki A i B powyżej, sprawdzić działanie samochodu po każdym z nich i powtórzyć #3B, zanim przejdziesz dalej:
c2) Odłącz HV na 30+ sekund i podłącz ponownie. Odłącz 12 V na 30+ sekund i podłącz ponownie.
c3) Odłącz 12 V, odłącz HV na 30+ sekund i podłącz ponownie, podłącz 12 V.
c4) Odłącz HV, odłącz 12 V na 30+ sekund, podłącz ponownie, poczekaj 3 minuty, podłącz ponownie HV.
* Myślałem, że tylko lewe drzwi budzą go, ponieważ są jedynymi, które budzą systemy HV (stuknięcie stycznika), JEDNAK drugie drzwi, a nawet klapa mogą obudzić systemy 12 V (podświetla się ekran instrumentu).
7. edycja 28.09.22: Skopiowano 2 do 6 prosto z postu „martwy 500e”, ale ostrzeżenie dodano do #6.
6. edycja 25.09.22: #3A zastąpiono rozruchem z BM2
5. edycja 23.09.22: #4 Drobny druk na ekranie, dzięki @jedwards1654
4. edycja 3.09.22: #6 Naciśnij białą blokadę HV, aby otworzyć czarne ramię o 90º, dzięki @rxd24
3. edycja 25.08.22: #6 Zablokuj SZEROKO otwarte przed włożeniem bezpiecznika HV
2. edycja 22.08.22: #2B wymaga PŁATNEJ wersji AlfaOBD, a #6 może wymagać #2B później
Edycja 24.12.21: Dodano „Usterkę stycznika” #2B, dzięki @MDMTahiti i @witmannerik (za potwierdzenie, że działa)
Podziękowania dla RatfinkHarley i BoggleMe na innym forum za #6c2.
500e czasami wyświetla ostrzeżenie lub błąd, nawet gdy wszystko działa poprawnie, a czasami coś nie działa TYLKO z powodu błędnego kodu.
Tak naprawdę są tylko 6 rzeczy do wypróbowania. Oto lista ze szczegółami poniżej:
- Sprawdź, czy nie ma wezwań do serwisu.
- Pozostaw czujnik wilgotności odłączony.
- Sprawdź, czy jest „stuknięcie”.
- „Wyczyść błędy” za pomocą OBD lub wielu cykli kluczy.
- Odłączenie akumulatora 12V.
- Odłączenie akumulatora HV (wszystkie 4 różne sekwencje).
1. NAJPIERW sprawdź, czy nie ma wezwań do serwisu ORAZ „kampanii”. NIE używaj strony NHTSA, ponieważ pokazuje ona tylko wezwania do serwisu, a NIE krytyczną kampanię U69. Przejdź do Mopar.com, aby wprowadzić numer VIN lub kliknij tutaj: Wyszukaj wezwania do serwisu pojazdów FCA według numeru VIN | Oficjalna strona Mopar®. Wezwania do serwisu są bezpłatne u KAŻDEGO dealera FCA (takiego jak Dodge, Jeep, Ram...).
2: Jeśli czujnik wilgotności został odłączony, przejdź do kroku 3. Jeśli nie, NIE pomijaj tego kroku!
Jest tuż obok lusterka wstecznego, zmniejsza zasięg i powoduje wiele fałszywych alarmów, z których niektóre powodują, że samochód gaśnie. Włóż środkowe palce w każdy otwór w pobliżu góry i pociągnij prostopadle do szyby. Kliknij, aby powiększyć:

Jeśli nie ma tam czujnika, musisz go wykopać z podsufitki, gdzie został wepchnięty, gdy wymieniono przednią szybę.
Za pomocą małego śrubokręta lub okrągłej wykałaczki równolegle do szyby, wbij go prosto w czarny gniazdo, aby go otworzyć i wyjąć fioletową wtyczkę. Jeśli samochód nadal nie działa, przejdź do kroku 3 poniżej.
Mimo że zawsze powinieneś GO ODŁĄCZAĆ, pokrywa pasuje, z lewą stroną zaczepioną, a następnie prawą stroną zatrzaśniętą do góry prostopadle do szyby. Punkty zaczepienia/zatrzasku zaznaczone na zdjęciu.
3: Jeśli usłyszysz małe „stuknięcie” lub „da-dunk” po otwarciu lewych drzwi, przejdź do kroku 4. Jeśli nie, NIE pomijaj tego kroku!
- Po włączeniu kluczyka i kolejne stuknięcie kilka sekund po jego wyłączeniu.
- Kilka sekund po podłączeniu samochodu i około 15 sekund po odłączeniu go lub zakończeniu ładowania.
Chwyć za każdy koniec czarnej plastikowej osłony silnika i pociągnij ją prosto do góry, tak jakbyś podnosił kosz na pranie pełen mokrych ubrań. Jest prawie niezniszczalny, ale całkowicie bezużyteczny, więc zostawiam swój w szafie w garażu. Nawet jeśli akumulator przejdzie test obciążeniowy w sklepie z częściami, napięcie może być nadal zbyt niskie, więc musisz je sprawdzić na przewodach, na wypadek gdyby połączenia były wadliwe:

Po lewej, Amazon „multitester”, zaczynając od 10 USD.
Środek, 22 USD BatteryTender.com miernik.
Po prawej, 25 USD Amazon „bm2”
Podobnie jak w samochodzie benzynowym, niski akumulator rozrusznika 12 V jest najczęstszą przyczyną awarii. Nawet gdy 500e jest „martwy” według standardów samochodu benzynowego, zwykle się uruchomi, ale czasami z błędami. Może całkowicie umrzeć bez ostrzeżenia po zaledwie 2 latach normalnego użytkowania, a potem czasami nawet nie odpali z kabli, więc najlepiej mieć „BM2” za 25 USD z jednym z alarmów ustawionym na 30%, ponieważ uruchamia się niezawodnie przy 20%:

B) Włącz styczniki za pomocą aplikacji AlfaOBD za 50 USD* ze sklepu Google Play. Usterka wyłączenia stycznika jest BARDZO rzadka w porównaniu do „A” powyżej.
Jeśli masz tylko iPhone'a/iPada, spróbuj użyć laptopa/tabletu lub zapytaj znajomych, czy mają starego Androida, lub kup go za 15 USD na Amazon. Nie jest potrzebna żadna usługa, po prostu pobierz aplikację przez Wi-Fi. ELM327 KONNWEI KW902 za 17 USD z serwisu eBay połączy go z samochodem:


*1 użytkownik zgłosił, że darmowa aplikacja „demo” działała, ale potem 2 innych zgłosiło, że nie działała.
4: „Wyczyść błędy” PO krokach 2 i 3 powyżej, za pomocą OBD lub wielu cykli kluczy.

(zdjęcie z mojego idealnie działającego 500e)
Niektórzy użytkownicy twierdzą, że OBD czasami wymaga wyczyszczenia 2 lub więcej oddzielnych jednostek sterujących, 2 lub więcej razy każda, zanim pozostanie czysta, ale być może po prostu nie zauważyli drobnych instrukcji na ekranie dotyczących specjalnych pozycji klucza, takich jak „stop”, „mar” lub „avv” wymaganych do wyczyszczenia niektórych błędów:

Jeśli nie masz OBD, kody często wyczyszczą się po wyłączeniu kluczyka na 3 minuty. Powtórz w razie potrzeby, do 10 razy, ale zwykle RAZ działa u mnie, a najwięcej potrzebowałem 3 razy, wyłączony tylko na 1,5 minuty, aby ekran całkowicie sczerniał (a nie tylko bardzo ciemnoszary), ale inni użytkownicy zgłaszają potrzebę 3 minut, 5-10 razy.
5: Uruchom ponownie przez 12 V odłącz PO krokach 2 i 3 powyżej oraz po wyłączeniu kluczyka na 3 minuty bez otwierania ani zamykania drzwi lub klapy. 30-sekundowe odłączenie 12 V zadziałało u mnie, ale kiedy to zawiodło u innych użytkowników, podobnie jak 30 minut, zadziałało 30 godzin. Idealnie odłącz UJEMNY, ponieważ jest bardziej wytrzymały i nie spowoduje zwarcia klucza 10 mm (lub nawet szczypiec, w razie potrzeby) na żadnym otaczającym metalu. Dokręć go ponownie, aż nie będzie można go wykręcić z kołka ręcznie.
6: Uruchom ponownie przez HV odłącz PO krokach 2 i 3 powyżej. Jeśli Twój samochód działa, NIE próbuj tego, chyba że masz 50 USD AlfaOBD na wypadek, gdyby potrzebny był #3B:
a) Otwórz maskę i lewe drzwi i nie otwieraj ani nie zamykaj niczego innego* przez cały proces, aby uniknąć sygnału „wake up”.
b) Wyjmij kluczyk, odczekaj 3+ minuty w trybie „uśpienia”.
Wersja „Kliknij, aby powiększyć”:

c) Wyjmij pomarańczową wtyczkę, odłącz 12 V na 30+ sekund, pchnij białą część, aby otworzyć czarną część o 90º, do środka pomarańczowej części, a następnie wymień wtyczkę HV, a następnie podłącz ponownie 12 V.
JEŚLI to nie zadziała, powtórz #3B powyżej.
Niektórzy użytkownicy twierdzą, że wymagana jest inna sekwencja, ale może po prostu nie zrobili tego do końca za pierwszym razem. Istnieją co najmniej 3 inne sekwencje, ale dla KAŻDEJ z nich UPEWNIJ SIĘ, aby najpierw ZAWSZE wykonać kroki A i B powyżej, sprawdzić działanie samochodu po każdym z nich i powtórzyć #3B, zanim przejdziesz dalej:
c2) Odłącz HV na 30+ sekund i podłącz ponownie. Odłącz 12 V na 30+ sekund i podłącz ponownie.
c3) Odłącz 12 V, odłącz HV na 30+ sekund i podłącz ponownie, podłącz 12 V.
c4) Odłącz HV, odłącz 12 V na 30+ sekund, podłącz ponownie, poczekaj 3 minuty, podłącz ponownie HV.
* Myślałem, że tylko lewe drzwi budzą go, ponieważ są jedynymi, które budzą systemy HV (stuknięcie stycznika), JEDNAK drugie drzwi, a nawet klapa mogą obudzić systemy 12 V (podświetla się ekran instrumentu).
7. edycja 28.09.22: Skopiowano 2 do 6 prosto z postu „martwy 500e”, ale ostrzeżenie dodano do #6.
6. edycja 25.09.22: #3A zastąpiono rozruchem z BM2
5. edycja 23.09.22: #4 Drobny druk na ekranie, dzięki @jedwards1654
4. edycja 3.09.22: #6 Naciśnij białą blokadę HV, aby otworzyć czarne ramię o 90º, dzięki @rxd24
3. edycja 25.08.22: #6 Zablokuj SZEROKO otwarte przed włożeniem bezpiecznika HV
2. edycja 22.08.22: #2B wymaga PŁATNEJ wersji AlfaOBD, a #6 może wymagać #2B później
Edycja 24.12.21: Dodano „Usterkę stycznika” #2B, dzięki @MDMTahiti i @witmannerik (za potwierdzenie, że działa)
Podziękowania dla RatfinkHarley i BoggleMe na innym forum za #6c2.