Fiat 500 Forum banner

Czyszczenie komunikatów ostrzegawczych/kodów błędów (zaktualizowano)

1 reading
51K views 28 replies 8 participants last post by  EMFiat500e  
#1 · (Edited)
Ostatnia edycja 28.09.22. Lista edycji i podziękowania na dole. Przepraszam, jeśli kogoś pominąłem (napisz do mnie na PW, jeśli tak się stało).

500e czasami wyświetla ostrzeżenie lub błąd, nawet gdy wszystko działa poprawnie, a czasami coś nie działa TYLKO z powodu błędnego kodu.

Tak naprawdę są tylko 6 rzeczy do wypróbowania. Oto lista ze szczegółami poniżej:
  1. Sprawdź, czy nie ma wezwań do serwisu.
  2. Pozostaw czujnik wilgotności odłączony.
  3. Sprawdź, czy jest „stuknięcie”.
  4. „Wyczyść błędy” za pomocą OBD lub wielu cykli kluczy.
  5. Odłączenie akumulatora 12V.
  6. Odłączenie akumulatora HV (wszystkie 4 różne sekwencje).

1. NAJPIERW sprawdź, czy nie ma wezwań do serwisu ORAZ „kampanii”. NIE używaj strony NHTSA, ponieważ pokazuje ona tylko wezwania do serwisu, a NIE krytyczną kampanię U69. Przejdź do Mopar.com, aby wprowadzić numer VIN lub kliknij tutaj: Wyszukaj wezwania do serwisu pojazdów FCA według numeru VIN | Oficjalna strona Mopar®. Wezwania do serwisu są bezpłatne u KAŻDEGO dealera FCA (takiego jak Dodge, Jeep, Ram...).

2: Jeśli czujnik wilgotności został odłączony, przejdź do kroku 3. Jeśli nie, NIE pomijaj tego kroku!

Jest tuż obok lusterka wstecznego, zmniejsza zasięg i powoduje wiele fałszywych alarmów, z których niektóre powodują, że samochód gaśnie. Włóż środkowe palce w każdy otwór w pobliżu góry i pociągnij prostopadle do szyby. Kliknij, aby powiększyć:

Jeśli nie ma tam czujnika, musisz go wykopać z podsufitki, gdzie został wepchnięty, gdy wymieniono przednią szybę.

Za pomocą małego śrubokręta lub okrągłej wykałaczki równolegle do szyby, wbij go prosto w czarny gniazdo, aby go otworzyć i wyjąć fioletową wtyczkę. Jeśli samochód nadal nie działa, przejdź do kroku 3 poniżej.

Mimo że zawsze powinieneś GO ODŁĄCZAĆ, pokrywa pasuje, z lewą stroną zaczepioną, a następnie prawą stroną zatrzaśniętą do góry prostopadle do szyby. Punkty zaczepienia/zatrzasku zaznaczone na zdjęciu.

3: Jeśli usłyszysz małe „stuknięcie” lub „da-dunk” po otwarciu lewych drzwi, przejdź do kroku 4. Jeśli nie, NIE pomijaj tego kroku!
Brak stuknięcia oznacza, że akumulator rozrusznika 12V nie aktywuje styczników akumulatora wysokiego napięcia, co jest potrzebne do ładowania lub uruchamiania samochodu. JEŚLI poczekasz kilka sekund po otwarciu drzwi, aby usłyszeć stuknięcie odłączenia, POWINIEN nastąpić również stuknięcie:
  • Po włączeniu kluczyka i kolejne stuknięcie kilka sekund po jego wyłączeniu.
  • Kilka sekund po podłączeniu samochodu i około 15 sekund po odłączeniu go lub zakończeniu ładowania.
A) Jeśli akumulator rozrusznika ma 11,6 V lub więcej, przejdź do „B”. Jeśli nie, wymień go i sprawdź ponownie:

Chwyć za każdy koniec czarnej plastikowej osłony silnika i pociągnij ją prosto do góry, tak jakbyś podnosił kosz na pranie pełen mokrych ubrań. Jest prawie niezniszczalny, ale całkowicie bezużyteczny, więc zostawiam swój w szafie w garażu. Nawet jeśli akumulator przejdzie test obciążeniowy w sklepie z częściami, napięcie może być nadal zbyt niskie, więc musisz je sprawdzić na przewodach, na wypadek gdyby połączenia były wadliwe:

Po lewej, Amazon „multitester”, zaczynając od 10 USD.
Środek, 22 USD BatteryTender.com miernik.
Po prawej, 25 USD Amazon „bm2”

Podobnie jak w samochodzie benzynowym, niski akumulator rozrusznika 12 V jest najczęstszą przyczyną awarii. Nawet gdy 500e jest „martwy” według standardów samochodu benzynowego, zwykle się uruchomi, ale czasami z błędami. Może całkowicie umrzeć bez ostrzeżenia po zaledwie 2 latach normalnego użytkowania, a potem czasami nawet nie odpali z kabli, więc najlepiej mieć „BM2” za 25 USD z jednym z alarmów ustawionym na 30%, ponieważ uruchamia się niezawodnie przy 20%:


B) Włącz styczniki za pomocą aplikacji AlfaOBD za 50 USD* ze sklepu Google Play. Usterka wyłączenia stycznika jest BARDZO rzadka w porównaniu do „A” powyżej.

Jeśli masz tylko iPhone'a/iPada, spróbuj użyć laptopa/tabletu lub zapytaj znajomych, czy mają starego Androida, lub kup go za 15 USD na Amazon. Nie jest potrzebna żadna usługa, po prostu pobierz aplikację przez Wi-Fi. ELM327 KONNWEI KW902 za 17 USD z serwisu eBay połączy go z samochodem:

*1 użytkownik zgłosił, że darmowa aplikacja „demo” działała, ale potem 2 innych zgłosiło, że nie działała.

4: „Wyczyść błędy” PO krokach 2 i 3 powyżej, za pomocą OBD lub wielu cykli kluczy.

(zdjęcie z mojego idealnie działającego 500e)
Niektórzy użytkownicy twierdzą, że OBD czasami wymaga wyczyszczenia 2 lub więcej oddzielnych jednostek sterujących, 2 lub więcej razy każda, zanim pozostanie czysta, ale być może po prostu nie zauważyli drobnych instrukcji na ekranie dotyczących specjalnych pozycji klucza, takich jak „stop”, „mar” lub „avv” wymaganych do wyczyszczenia niektórych błędów:


Jeśli nie masz OBD, kody często wyczyszczą się po wyłączeniu kluczyka na 3 minuty. Powtórz w razie potrzeby, do 10 razy, ale zwykle RAZ działa u mnie, a najwięcej potrzebowałem 3 razy, wyłączony tylko na 1,5 minuty, aby ekran całkowicie sczerniał (a nie tylko bardzo ciemnoszary), ale inni użytkownicy zgłaszają potrzebę 3 minut, 5-10 razy.

5: Uruchom ponownie przez 12 V odłącz PO krokach 2 i 3 powyżej oraz po wyłączeniu kluczyka na 3 minuty bez otwierania ani zamykania drzwi lub klapy. 30-sekundowe odłączenie 12 V zadziałało u mnie, ale kiedy to zawiodło u innych użytkowników, podobnie jak 30 minut, zadziałało 30 godzin. Idealnie odłącz UJEMNY, ponieważ jest bardziej wytrzymały i nie spowoduje zwarcia klucza 10 mm (lub nawet szczypiec, w razie potrzeby) na żadnym otaczającym metalu. Dokręć go ponownie, aż nie będzie można go wykręcić z kołka ręcznie.

6: Uruchom ponownie przez HV odłącz PO krokach 2 i 3 powyżej. Jeśli Twój samochód działa, NIE próbuj tego, chyba że masz 50 USD AlfaOBD na wypadek, gdyby potrzebny był #3B:

a) Otwórz maskę i lewe drzwi i nie otwieraj ani nie zamykaj niczego innego* przez cały proces, aby uniknąć sygnału „wake up”.
b) Wyjmij kluczyk, odczekaj 3+ minuty w trybie „uśpienia”.
Image

Wersja „Kliknij, aby powiększyć”:


c) Wyjmij pomarańczową wtyczkę, odłącz 12 V na 30+ sekund, pchnij białą część, aby otworzyć czarną część o 90º, do środka pomarańczowej części, a następnie wymień wtyczkę HV, a następnie podłącz ponownie 12 V.
JEŚLI to nie zadziała, powtórz #3B powyżej.

Niektórzy użytkownicy twierdzą, że wymagana jest inna sekwencja, ale może po prostu nie zrobili tego do końca za pierwszym razem. Istnieją co najmniej 3 inne sekwencje, ale dla KAŻDEJ z nich UPEWNIJ SIĘ, aby najpierw ZAWSZE wykonać kroki A i B powyżej, sprawdzić działanie samochodu po każdym z nich i powtórzyć #3B, zanim przejdziesz dalej:
c2) Odłącz HV na 30+ sekund i podłącz ponownie. Odłącz 12 V na 30+ sekund i podłącz ponownie.
c3) Odłącz 12 V, odłącz HV na 30+ sekund i podłącz ponownie, podłącz 12 V.
c4) Odłącz HV, odłącz 12 V na 30+ sekund, podłącz ponownie, poczekaj 3 minuty, podłącz ponownie HV.

* Myślałem, że tylko lewe drzwi budzą go, ponieważ są jedynymi, które budzą systemy HV (stuknięcie stycznika), JEDNAK drugie drzwi, a nawet klapa mogą obudzić systemy 12 V (podświetla się ekran instrumentu).


7. edycja 28.09.22: Skopiowano 2 do 6 prosto z postu „martwy 500e”, ale ostrzeżenie dodano do #6.
6. edycja 25.09.22: #3A zastąpiono rozruchem z BM2
5. edycja 23.09.22: #4 Drobny druk na ekranie, dzięki @jedwards1654
4. edycja 3.09.22: #6 Naciśnij białą blokadę HV, aby otworzyć czarne ramię o 90º, dzięki @rxd24
3. edycja 25.08.22: #6 Zablokuj SZEROKO otwarte przed włożeniem bezpiecznika HV
2. edycja 22.08.22: #2B wymaga PŁATNEJ wersji AlfaOBD, a #6 może wymagać #2B później
Edycja 24.12.21: Dodano „Usterkę stycznika” #2B, dzięki @MDMTahiti i @witmannerik (za potwierdzenie, że działa)
Podziękowania dla RatfinkHarley i BoggleMe na innym forum za #6c2.
 
#5 ·
Teraz 7 kroków, najpierw sprawdzam, czy nie ma wezwań do serwisu. Przesunąłem również sprawdzenie 12V, aby sprawdzić przed wypróbowaniem innych rzeczy.
Może dodaj również do kroku #1, że trzeba wyczyścić w kilku (wszystkich?) ECU?
Miałem kilka kontrolek ostrzegawczych (z powodu grzebania przy rzeczach OBD), których Alfaobd nie zgłosił - wyczyściłem je, wyjmując 12V.
 
#6 ·
Cześć
Miałem wspaniały rok 2016 z 17 500 milami - ale teraz zapaliła się kontrolka usterki systemu EV zaraz po ostatnim 100% ładowaniu 240. U69 nie zrobione z powodu odległych dealerów w rejonie Półwyspu Olimpijskiego w stanie Waszyngton. Samochód wydaje się w porządku. Zamierzam wymienić akumulator, aby rozpocząć listę Electric Tire Shredder, jeśli spróbuję zobaczyć, czy uda mi się go wyłączyć, a tym samym uniknąć 70-milowej podróży zimą. Pytanie: Jakieś porady dotyczące rzeczywistego demontażu i wymiany na AGM Grupy 47 (H5)?
 
#7 ·
AGM nie jest tak dobry dla ciepła, co zabija nasze 12V znajdujące się obok gorącej ładowarki pokładowej. Zwykłe, stare zalane ogniwa, takie jak OEM, są lepsze dla ciepła. Żel może być jednak rozważany, zwłaszcza jeśli zmniejszysz rozmiar, aby koszt nie był tak wysoki. Niedawno przeszedłem z 20-dolarowego akumulatora AGM 1/20 o pojemności 3 Ah na 35-dolarowy żelowy akumulator motocyklowy 1/10 o pojemności 6 Ah, który jest dobry na ponad 11 dni zaparkowany bez podłączenia do prądu z wyłączonym alarmem w łagodnym nadmorskim klimacie południowej Kalifornii. Dla mroźnego nadmorskiego klimatu WA mógłbym wybrać akumulator 12 Ah za 50 dolarów, w zależności od tego, jak długo chciałbym parkować bez podłączenia do prądu, nie martwiąc się przełącznikiem odcięcia z niebieskim pokrętłem pokazanym poniżej.

Kliknij, aby powiększyć:
3Ah AGM wytrzymuje 5 dni lub tydzień bez alarmu.


6Ah GEL wytrzymuje ponad 11 dni bez alarmu.
 
#11 ·
Zauważ, że NIE było żadnych kodów błędów ani ŻADNYCH innych problemów, kiedy przeszedłem na 3Ah, lub później, kiedy przeszedłem na 6Ah, więc każdy mechanik powinien być w stanie zobaczyć, że żaden problem nie wynika z tego. W rzeczywistości, gdyby ktoś opróżnił obudowę OEM i włożył do niej 12Ah, nikt nie zauważyłby różnicy, chyba że przeprowadziliby test obciążeniowy lub zostawili ją zaparkowaną bez podłączenia na około 3 tygodnie, aby w końcu rozładowała się za bardzo, aby uruchomić. Nawet wtedy prawdopodobnie po prostu podłączyliby ją do ładowarki 12 V (lub podłączyli samochód) i wszystko byłoby w porządku.
  1. JEŚLI akumulator rozruchowy 12 V powoduje problem, co jest bardzo prawdopodobne, JEŚLI jest teraz oryginalny, może około 5 lat (sprawdź datę produkcji na drzwiach lub ich ramie - przepraszam, nie pamiętam, które to jest). ALE najpierw sprawdziłbym go lub spróbowałbym 30-godzinnego odłączenia i dziesięciu 3-minutowych wyłączeń kluczyka, zanim zmarnuję pieniądze na nowy 12 V. JEŚLI go wymienisz, nadal możesz otrzymać kody błędów, które wymagają cykli kluczyka lub OBD do wyczyszczenia. Jeśli GO NIE wymienisz lub 2 lata po tym, ZDOBĄDŹ ROZRUSZNIK i utrzymuj go naładowanym.
  2. Nie ma "kolejności" odłączania 12 V, ponieważ wystarczy usunąć JEDEN zacisk, najlepiej ujemny, ponieważ klucz nie może spowodować zwarcia z niczym (chyba że brakuje czerwonej osłony ochronnej dodatniego zacisku), jest łatwiej dostępny z przodu i jest to lity metal z "tylko" przesunięciem śruby o 45 stopni, w przeciwieństwie do plastikowego dodatniego z przesunięciem 90 stopni!
  3. Jeśli po wymianie 12 V nadal występują problemy, tak, postępuj zgodnie z kolejnością, ale zauważ, że "kolejność" 5 kroków to "cokolwiek jest najłatwiejsze".
  4. Zrobiłem U69 (jak zauważono w wątku o zmniejszaniu rozmiaru 12 V) około rok po jego wydaniu! Ale myślę, że jesteś jeszcze lepszy ode mnie w zwlekaniu. JEDNAK, o ile będziesz obserwować takie rzeczy, jak wydajesz się robić, nie powinno być problemu. Problem polega na tym, że bez U69, gdy akumulator 12 V stanie się nienaładowany, akumulator napędowy HV próbuje go naładować i będzie bezskutecznie dostarczał mu zasilanie, aż sam umrze! WTEDY, jeśli zostawisz go zaparkowanego na jakiś czas, HV może ulec katastrofalnej awarii.
 
#13 ·
#14 ·
Dzięki za zwrócenie na to uwagi. To oficjalna procedura AWARYJNA dla bezpieczeństwa ludzi, zwierząt i mienia POZA samochodem.

Radzę skorzystać z oficjalnie zalecanej procedury w poście nr 1 w celu SERWISOWANIA samochodu, jednak jak zauważyłem, TRZECIA inna sekwencja zadziałała dla co najmniej jednego innego użytkownika.
 
#15 ·
500e czasami wyświetla ostrzeżenie lub błąd, nawet gdy wszystko działa dobrze, a czasami coś nie działa TYLKO z powodu błędnego kodu.
EDIT: Zaktualizowano 5/8/21

NAJPIERW sprawdź, czy nie ma akcji serwisowych
, które może wykonać KAŻDY dealer FCA (jak Dodge, Jeep, Ram...), wprowadzając numer VIN tutaj:

Lookup FCA Vehicle Recalls by VIN | Official Mopar® Site

& sprawdź, czy akumulator 12 V jest dobry. Nawet gdy jest technicznie "martwy", samochód często się uruchamia, ale powoduje błędy. & może całkowicie umrzeć w zaledwie 23 miesiące normalnego użytkowania. Mój działa dobrze nawet przy zaledwie 11,6 V po zaparkowaniu bez podłączenia na noc, ale najlepiej zabrać go do sklepu z częściami samochodowymi, który wykonuje bezpłatne testy obciążeniowe.

Wyłącz czujnik wilgotności na prawo od lusterka wstecznego. Jest bezużyteczny i może powodować wiele fałszywych alarmów, w tym ABS, RBS, ESC, HSA, PRND, SRS (poduszka powietrzna) itp. Mój jest odłączony od 5 lat:

Teraz spróbuj któregoś z nich, który jest dla Ciebie najłatwiejszy, ponieważ jeśli jeden zadziała, skończyłeś!:

A) Alfa wyczyść kod OBD. Może wymagać wyczyszczenia 2 lub więcej oddzielnych jednostek sterujących 2 lub więcej razy.

B) Kluczyk wyłączony na 3 minuty. Powtórz w razie potrzeby, do 10 razy. (Najwięcej, ile potrzebowałem, to 3 razy po 1,5 minuty, inni mówią 3 minuty 5-10 razy, nhtsa mówi 3-5 minut dla trybu "uśpienia").

C) Kluczyk wyłączony na 5 minut*, POTEM odłącz 12 V. 30 sekund zadziałało u mnie, ale kiedy to zawiodło u kogoś innego, & tak samo 30 minut, zadziałało 30 godzin.

D) Odłącz HV:

1) Jeśli to możliwe, z samochodem w trybie "gotowości", otwórz maskę i lewe drzwi i nie otwieraj ani nie zamykaj niczego innego** przez cały proces, aby uniknąć sygnału "obudź się".

2) Wyjmij kluczyk, poczekaj 3 minuty na tryb "uśpienia".

3) Wyjmij pomarańczową wtyczkę HV spod tylnego siedzenia, odłącz 12 V, wymień wtyczkę HV i podłącz ponownie 12 V*.

JEŚLI to nie zadziała, istnieje co najmniej 3 inne sekwencje do wypróbowania, ale dla KAŻDEJ z nich UPEWNIJ SIĘ najpierw, że wykonasz kroki 1 i 2 powyżej:

3b) Udana sekwencja RatfinkHarleya, potwierdzona przez BoggleMe, PO spróbowaniu #3 powyżej bez powodzenia: Odłącz i podłącz ponownie HV (5 min?), odłącz 12 V na 5 minut.

3c) Oficjalna sekwencja "Awaryjna": Odłącz 12 V, odłącz HV (założenie jest ponowne podłączenie w odwrotnej kolejności).

3d) Odłącz HV, odłącz/podłącz ponownie 12 V (5 min), podłącz ponownie HV.


* Oficjalnie zalecane przez nhtsa.gov. Najprawdopodobniej 3 minuty wyłączenia wystarczą również do odłączenia 12 V, ponieważ jest to wystarczające do odłączenia HV.

** Kiedyś myślałem, że tylko lewe drzwi go budzą, ponieważ są jedynymi, które budzą systemy HV (trzask stycznika), ALE drugie drzwi, a nawet klapa bagażnika mogą obudzić systemy 12 V (ekran instrumentu się zapala).
 
#17 ·
Cześć
W ogóle nie potrafię sam naprawiać rzeczy. Mój samochód stoi teraz na podjeździe unieruchomiony, a najbliższy dealer jest oddalony o 75 mil. Czy jest szansa, że mógłbyś osobiście poprowadzić mnie przez ten proces? Dziękuję.
Wyłączony dokładnie jak? Czy się włącza? Czy możesz wrzucić go na bieg do przodu/do tyłu? Czy możesz go naładować? Jakie komunikaty o błędach pojawiają się na ekranie?

Czy masz czytnik OBD podobny do tego:


i dostęp do telefonu z systemem Android.

Odpowiedz na pytania, a może uda nam się ustalić, co można zrobić.

ga2500ev
 
#20 ·
Jeśli nie chcesz czekać pełnych 3 minut, musisz poczekać, aż ekran prędkościomierza całkowicie się wyłączy, a nie tylko stanie się bardzo ciemnoszary. Wtedy jest "uśpiony", więc możesz go ponownie włączyć/wyłączyć, aż znowu się wyłączy...

Podczas gdy to robisz, możesz wejść do internetu i sprawdzić, czy nie ma żadnych wezwań do serwisu, wprowadzając tutaj swój numer VIN:
Lookup FCA Vehicle Recalls by VIN | Official Mopar® Site

A jeśli nadal wykonujesz cykle kluczy, ponieważ jeszcze nie zadziałało, możesz wejść do internetu i zamówić klucz OBD z linku w poście nr 17 powyżej od ga2500ev.
 
#22 ·
Jeśli nie chcesz czekać pełnych 3 minut, musisz obserwować, czy ekran prędkościomierza całkowicie się nie zaciemni, a nie tylko bardzo ciemnoszary. Wtedy jest "uśpiony", więc możesz go włączać/wyłączać, aż znów się zaciemni...

Podczas gdy to robisz, możesz wejść do internetu i sprawdzić, czy nie ma wezwań do serwisu, wpisując tutaj swój numer VIN:
Lookup FCA Vehicle Recalls by VIN | Official Mopar® Site

A jeśli nadal wykonujesz cykle kluczy, ponieważ jeszcze nie zadziałało, możesz wejść do internetu i zamówić klucz sprzętowy OBD z linku w poście nr 17 powyżej od ga2500ev.
Użyłem kabla ładującego eom i mam zapalone kontrolki kodów błędów na desce rozdzielczej. Chciałbym użyć kluczyka włącz/wyłącz. Czy mógłbyś mnie bardziej precyzyjnie poprowadzić przez ten proces? Wracam do domu w piątek i mogę to zrobić z bardziej szczegółowymi wskazówkami, być może wideokonferencja by pomogła. Nie ma wezwania do serwisu dla mojego samochodu. Dziękuję.
 
#21 ·
Następnie możesz poszukać okrągłej wykałaczki, zdjąć osłonę czujnika wilgotności, wcisnąć wykałaczkę w gniazdo, wyciągnąć fioletową wtyczkę i założyć osłonę z powrotem, jak pokazano tutaj:
Czujnik wilgotności SSSE! (dopóki go nie odłączysz)

Inne sztuczki wymagają klucza nastawnego, chociaż szczypce również zadziałają w ostateczności, więc najpierw daj nam znać, jak przebiega powyższy proces, a także, jak zapytał ga2500ev, czy ładuje się po podłączeniu do kabla OEM?
 
#26 ·
Powinien być dość wyraźny "trzask" lub "łomot" gdzieś z okolic dolnej części tylnego siedzenia.

Jeśli tego nie słyszysz po otwarciu lewych drzwi, a następnie ponownie, jeśli poczekasz z otwartymi drzwiami przez około 30 sekund, to styczniki nie łączą akumulatora HV, więc samochód nie uruchomi się ani nie naładuje.

Styczniki są zasilane przez akumulator 12 V, więc pierwszą rzeczą TERAZ może być upewnienie się w 100%, że na zaciskach jest co najmniej 11,7 V, gdy jest "uśpiony" (5 minut spoczynku z wyjętym kluczykiem i wszystkimi 3 drzwiami zamkniętymi).
Wysłałem swój samochód do lokalnego dealera Fiata na przegląd. Mówią mi, że akumulator hybrydowy, czyli akumulator 24 kWh, jest martwy i wymaga wymiany. Co myślisz?
Image