Fiat 500 Forum banner

Tylna klapa Fiata się nie otwiera

1 reading
40K views 15 replies 10 participants last post by  italophile  
#1 ·
Witajcie wszyscy,

Tylna klapa w moim Fiacie 500 sport (2015) przestała działać. Początkowo podejrzewałem, że uchwyt tylnej klapy jest uszkodzony, ponieważ przycisk na uchwycie był bardzo luźny i nie zatrzaskiwał się prawidłowo, aby otworzyć klapę. Rozebrałem cały tylny panel wewnętrzny, usunąłem uchwyt i wyregulowałem luźny przycisk. Klapa wciąż nie działa.

Następnie sprawdziłem, czy to problem z okablowaniem, jednak podświetlenie uchwytu włącza się po podłączeniu, więc zakładam, że okablowanie jest w porządku.

Kiedy naciskam klawisze, aby odblokować klapę, zdałem sobie sprawę, że nie słyszę wewnętrznego kliknięcia w moim samochodzie, które aktywuje siłownik zamka, więc teraz podejrzewam, że to właśnie siłownik zamka wymaga wymiany. Próbowałem wszystkich kombinacji klikania przycisków (klikając raz i dwa razy odblokowanie drzwi itp.).

Byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki lub opinie na temat tego problemu, ponieważ nie chcę zamawiać niewłaściwej części. Mój mechanik nie był w stanie ustalić problemu i zasugerował, że może to być problem z sygnałem, ale światła migają za każdym razem, gdy naciskam przycisk odblokowania klapy. Więc... sygnał jest teoretycznie w porządku. Nie chcę iść do dealera, zanim nie wyczerpię wszystkich opcji, ponieważ nie stać mnie na $$$$.

Obecnie utknąłem, otwierając klapę od wewnątrz samochodu, czołgając się na tylne siedzenie i wkładając śrubokręt do siłownika zamka, aby ręcznie pociągnąć dźwignię wewnątrz i pchnąć klapę do góry.
 
#3 ·
Witajcie wszyscy,

Tylna klapa w moim Fiacie 500 sport (2015) przestała działać. Początkowo podejrzewałem, że klamka tylnej klapy jest uszkodzona, ponieważ przycisk na klamce był bardzo luźny i nie zatrzaskiwał się prawidłowo, aby otworzyć klapę. Rozebrałem cały tylny panel wewnętrzny, wyjąłem klamkę i wyregulowałem luźny przycisk. Klapa nadal nie działa.

Następnie sprawdziłem, czy to problem z okablowaniem, jednak podświetlenie na klamce włącza się po podłączeniu, więc zakładam, że okablowanie jest w porządku.

Kiedy naciskam klawisze, aby odblokować klapę, zdałem sobie sprawę, że nie słyszę wewnętrznego kliknięcia w moim samochodzie siłownika zamka, więc teraz podejrzewam, że to właśnie siłownik zamka wymaga wymiany. Próbowałem wszystkich kombinacji klikania przycisków (kliknięcie odblokowania drzwi raz i dwa razy itp.).

Byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki lub opinie na temat tego problemu, ponieważ nie chcę zamawiać niewłaściwej części. Mój mechanik nie był w stanie ustalić problemu i zasugerował, że może to być problem z sygnałem, ale światła migają za każdym razem, gdy naciskam przycisk odblokowania klapy. Więc... sygnał jest teoretycznie w porządku. Nie chcę iść do dealera, zanim nie wyczerpię wszystkich opcji, ponieważ nie stać mnie na $$$$.

Obecnie utknąłem, otwierając klapę od wewnątrz samochodu, czołgając się na tylne siedzenie i wkładając śrubokręt do siłownika zamka, aby ręcznie pociągnąć dźwignię wewnątrz i pchnąć klapę do góry.
Miałem ten sam problem. Ale poszedłem do dealera, który wymienił zatrzask. Mógłbym to zrobić sam. Ale mam 6-letnią/50-tysięczną gwarancję i nic mnie to nie kosztowało.
 
#4 ·
Usunąłem całą tylną klapę, aby sprawdzić, czy coś w środku się nie poluzowało. Bez powodzenia, wszystko wydaje się w porządku, a mój uchwyt nie ma małej sprężyny, którą można wyregulować, jak we wszystkich filmach na YouTube, które widziałem. Wszystkie przewody na klapie również wydają się być w porządku, bez korozji i uszkodzeń. Nadal nie słyszę dźwięku "pop" wewnątrz samochodu, gdy naciskam przycisk otwierania klapy w pilocie.
108034
 
#6 ·
Usunąłem całą klapę bagażnika, aby sprawdzić, czy coś w środku się nie poluzowało. Bez powodzenia, wszystko wydaje się w porządku, a mój uchwyt nie ma małej sprężyny, którą można regulować, jak we wszystkich filmach na YouTube, które widziałem. Wszystkie przewody na klapie bagażnika również wydają się być w porządku, bez korozji i uszkodzeń. Nadal nie słyszę dźwięku "trzaskania" wewnątrz samochodu, gdy klikam przycisk otwierania klapy bagażnika na pilocie.
Jeśli wciąż tu jesteś... zwolnienie klapy bagażnika z pilota nie wydaje dźwięku klikania, przynajmniej w moim '18. Po prostu daje ci 30 sekund na otwarcie klapy bagażnika za pomocą uchwytu klapy bagażnika. Możesz spróbować odblokować oba przednie drzwi i sprawdzić, czy klapa bagażnika się otworzy. Mój pilot czasami nie działa, gdy jestem z tyłu samochodu. W niektórych samochodach pilot otwiera bagażnik lub klapę bagażnika, ale Fiat nie działa w ten sposób.
 
#5 ·
Witajcie wszyscy,

Tylna klapa w moim Fiacie 500 sport (2015) przestała działać. Początkowo podejrzewałem, że klamka tylnej klapy jest uszkodzona, ponieważ przycisk na klamce był bardzo luźny i nie zatrzaskiwał się prawidłowo, aby otworzyć klapę. Rozebrałem cały tylny panel wewnętrzny, wyjąłem klamkę i wyregulowałem luźny przycisk. Klapa nadal nie działa.

Następnie sprawdziłem, czy to problem z okablowaniem, jednak podświetlenie na klamce włącza się po podłączeniu, więc zakładam, że okablowanie jest w porządku.

Kiedy naciskam klawisze, aby odblokować klapę, zdałem sobie sprawę, że nie słyszę wewnętrznego kliknięcia w moim samochodzie siłownika zamka, więc teraz podejrzewam, że to właśnie siłownik zamka wymaga wymiany. Próbowałem wszystkich kombinacji klikania przycisków (kliknięcie odblokowania drzwi raz i dwa razy itp.).

Byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki lub opinie na temat tego problemu, ponieważ nie chcę zamawiać niewłaściwej części. Mój mechanik nie był w stanie ustalić problemu i zasugerował, że może to być problem z sygnałem, ale światła migają za każdym razem, gdy naciskam przycisk odblokowania klapy. Więc.... sygnał jest teoretycznie w porządku. Nie chcę iść do serwisu, zanim wyczerpię wszystkie opcje, ponieważ nie stać mnie na $$$$.

Obecnie utknąłem, otwierając klapę od wewnątrz samochodu, czołgając się na tylne siedzenie i wkładając śrubokręt do siłownika zamka, aby ręcznie pociągnąć dźwignię wewnątrz i pchnąć klapę do góry.
Przewód tylnej klapy ma przerwany przewód
 
#7 ·
Mam Fiata 500 Sport z 2012 roku i dwa razy napotkałem ten problem. Pierwszy raz zdarzyło się to w 2018 roku. Odblokowałem samochód i poszedłem otworzyć klapę bagażnika, ale nie mogłem. Zabrałem go do warsztatu i zapłaciłem sporą sumę (~500 USD), żeby go naprawili. Teraz, niecałe 2 lata później, znowu staję w obliczu tego samego problemu. Przyjrzałem się pracy, jaką dealer wykonał przy okablowaniu klapy bagażnika kilka tygodni temu z powodu innego problemu (pobór prądu spowodowany łukiem w okablowaniu klapy bagażnika) i wcale nie byłem pod wrażeniem pracy, jaką wykonał dealer. Wszędzie była luźna taśma izolacyjna, a przewody były po prostu wepchnięte w otwór w klapie bagażnika - zginając je w bardzo niewygodnych pozycjach i zwiększając prawdopodobieństwo pękania izolacji.

Biorąc pod uwagę powyższe doświadczenia z warsztatem, polecam spojrzeć na okablowanie klapy bagażnika w miejscu, w którym przechodzi ono z nadwozia do klapy bagażnika (gumowa osłona w lewym górnym rogu klapy bagażnika). Polutuj wszystkie zerwane przewody i dokładnie zakryj wszystko taśmą izolacyjną. Dziękuję za opis, jak otworzyłeś klapę bagażnika. Spróbuję to zrobić i przyjrzeć się okablowaniu mojej klapy bagażnika.
 
#8 ·
Mam teraz ten sam problem. Garaż przeprowadził testy i moje okablowanie jest w porządku. Mam zasilanie w tylnej klapie. Powiedział, że mój przycisk jest uszkodzony, a mój brelok również przestał działać. Powiedział, że pochodzi to z modułu sterowania nadwoziem z przodu, gdzie znajdują się bezpieczniki pod deską rozdzielczą. Szukam więc klamki tylnej klapy. Nie naprawi to modułu sterowania... Ale przynajmniej, jeśli będę mógł otworzyć ją bezpośrednio, będzie dobrze. Czy ktoś wie, gdzie można ją dostać?
 
#10 ·
Dzięki, mój nie jest Cabrio. Właśnie to naprawiłem, zmieniając część otworu od dealera, już nie BO. Próbowałem to naprawić, otwierając i zmieniając przełącznik na wyłącznik krańcowy, ale bez powodzenia. Postanowiłem więc to zmienić, mając również 1 z 2 świateł tablicy rejestracyjnej całkowicie przepalone z wtyczką. Mój zatrzask działa teraz, nie naprawiłem modułu sterowania nadwoziem, mój pilot nadal nie działa.
 
#11 ·
Chciałem dodać jeszcze jedną rzecz do tej dyskusji. Miałem podobny problem jak poprzednio, gdzie klapa się nie otwierała, ale zamykanie i otwieranie nadal działało. Okablowanie klapy wyglądało dobrze, więc prześledziłem je do silnika przymocowanego do zatrzasku. Z 3 pinów w złączu samochodowym jeden z nich miał prawie zerowy opór, więc ponieważ klapa nadal dostawała zasilanie, podejrzewałem, że być może ten silnik uległ awarii. Zamówiłem zespół zatrzasku Mopar z RockAuto i przykręciłem go od razu. Działa teraz jak nowy. Nie wiem, czy jest to część, która regularnie ulega awarii, czy też miałem inne problemy elektryczne, które ją usmażyły, ale chciałem dodać to tutaj jako kolejną przyczynę tego objawu. Załączam zdjęcia zespołu zatrzasku.
 
#13 ·
Chciałem dodać jeszcze jedną rzecz do tej dyskusji. Miałem podobny problem jak poprzednio, gdzie klapa się nie otwierała, ale blokowanie i odblokowywanie nadal działało. Okablowanie klapy wyglądało dobrze, więc prześledziłem je do silnika przymocowanego do zatrzasku. Z 3 pinów w złączu samochodowym jeden z nich miał prawie zerową rezystancję, więc ponieważ klapa nadal dostawała zasilanie, podejrzewałem, że być może ta jednostka silnika uległa awarii. Zamówiłem zespół zatrzasku Mopar z RockAuto i przykręciłem go od razu. Działa dobrze jak nowy. Nie wiem, czy jest to część, która ulega awarii regularnie, czy też miałem inne problemy elektryczne, które ją usmażyły, ale chciałem dodać to tutaj jako kolejną przyczynę tego objawu. Załączam zdjęcia zespołu zatrzasku. View attachment 108932 View attachment 108933
Tak, to dokładnie to, co myślę, że jest moim problemem. Nadal nie naprawiłem klapy, ponieważ mój mechanik wycenił wysoką cenę za wymianę klamki (co w tym momencie mogę zrobić sam, ponieważ wykonałem już 75% pracy). Nie zamierzam kupować nowej klamki tylnej klapy, jeśli najprawdopodobniej uszkodzony jest zespół zatrzasku.

W odniesieniu do twoich zdjęć, gdzie mogę zlokalizować te piny? Czy muszę odłączyć zespół zatrzasku od samochodu, aby znaleźć te piny?

Dzięki za wkład, prawie zrezygnowałem z naprawy bagażnika ze względu na koszty i fakt, że nadal nie jestem w 100% pewien, który element jest uszkodzony.
 
#14 ·
Witajcie wszyscy,

Tylna klapa w moim Fiacie 500 sport (2015) przestała działać. Początkowo podejrzewałem, że klamka tylnej klapy jest uszkodzona, ponieważ przycisk na klamce był bardzo luźny i nie zatrzaskiwał się prawidłowo, aby otworzyć klapę. Rozebrałem cały tylny panel wewnętrzny, wyjąłem klamkę i wyregulowałem luźny przycisk. Klapa nadal nie działa.

Następnie sprawdziłem, czy to problem z okablowaniem, jednak podświetlenie na klamce włącza się po podłączeniu, więc zakładam, że okablowanie jest w porządku.

Kiedy naciskam klawisze, aby odblokować klapę, zdałem sobie sprawę, że nie słyszę wewnętrznego kliknięcia w moim samochodzie siłownika zamka, więc teraz podejrzewam, że to właśnie siłownik zamka wymaga wymiany. Próbowałem wszystkich kombinacji klikania przycisków (klikając raz i dwa razy odblokowanie drzwi itp.).

Byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki lub opinie na temat tego problemu, ponieważ nie chcę zamawiać niewłaściwej części. Mój mechanik nie był w stanie ustalić problemu i zasugerował, że może to być problem z sygnałem, ale światła migają za każdym razem, gdy naciskam przycisk odblokowania klapy. Więc.... sygnał jest teoretycznie w porządku. Nie chcę iść do dealera, zanim wyczerpię wszystkie opcje, ponieważ nie stać mnie na $$$$.

Obecnie utknąłem, otwierając klapę od wewnątrz samochodu, czołgając się na tylne siedzenie i wkładając śrubokręt do siłownika zamka, aby ręcznie pociągnąć dźwignię wewnątrz i pchnąć klapę do góry.
 
#15 ·
Miałem to samo doświadczenie. Wymieniłem zatrzask elektromagnetyczny, ale to nie zadziałało. Sprawdziłem przewody między klapą a karoserią. W końcu sprawdziłem napięcie dochodzące do zatrzasku i miało ono tylko 8 woltów. Prześledziłem fioletowy przewód do komputera pokładowego po lewej stronie pod deską rozdzielczą. Skontaktowałem się z dealerem i miał jeden na stanie za 579 $. Rozwiązałem problem, instalując przycisk na desce rozdzielczej, przeciąłem fioletowy przewód i poprowadziłem 12 woltów z bezpiecznika przez przełącznik do klapy. Działa dobrze, ale bez pilota. Fioletowy przewód znajduje się w dolnym lewym złączu komputera za milion dolarów. To dość gruby przewód. Po prostu go przeciąłem, zostawiając kilka cali na wypadek, gdybym musiał go ponownie podłączyć.